اخبار سایت

ویژگی امنیتی جدید آیفون برای گوشی‌های دزدیده شده



اپل تغییرات مهمی در راستای افزایش امنیت آیفون ایجاد می‌کند. اپل یک ویژگی جدید برای حفاظت از دستگاه دزدیده شده معرفی خواهد کرد که از جلوی به سرقت رفتن حساب بانکی کاربرانی که گوشی‌هایشان دزدیده‌شده می‌گیرد.

زندگی‌ روزمره ما با گوشی‌هایمان گره خورده و عواقب سرقت گوشی به مراتب بدتر شده است. یکی از روش‌های رایج سرقت از آیفون، که به تازگی توسط وال‌استریت ژورنال افشا شده، این است که سارقان با بررسی گذرواژه‌های قربانی، اپل آیدی را تغییر می‌دهند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد که بتوانند قابلیت‌های امنیتی گوشی مانند قفل فعال‌سازی اپل یا حالت گمشده را غیرفعال کنند.

به این ترتیب، قربانی دسترسی به حساب اپل و داده‌های آی‌کلاود و گذرواژهای ذخیره‌شده‌اش را از دست می‌دهد. گزارش شده است که یکی از کاربران اپل بعد از سرقت گوشی‌اش، حدود ۱۰ هزار دلار از حساب بانکیش از دست داده است. در حالی که قربانی دیگری ۱۵۰۰ دلار از دارایی کیف پول الکترونیک و چند هزار دلار هم از حساب بانکیش به سرقت رفته است.

این ویژگی جدید اپل در حال حاضر در حال آزمایش بتا است و ممکن است در به‌روزرسانی آینده iOS ۱۷.۳ عرضه شود. آزمایش‌کنندگان نسخه بتا با یک پنجره پاپ آپ جدید مواجه می‌شوند که می‌گوید: «آزمایش حفاظت از دستگاه دزده شده در دسترس است.» این ویژگی جدید، برای وقتی است که گوشی شما دزدیده شده و گذرواژه‌تان هم لو رفته باشد. در این حالت، دسترسی به گذرواژه‌های ذخیره‌شده و تغییر اطلاعات اپل آیدی نیاز به تشخیص چهره یا Face ID دارد تا آیفون‌تان مطمئن شود که شما در حال ایجاد این تغییرات هستید.

تغییر تنظیمات حساس مانند گذرواژه اپل آیدی شما نیز با تاخیر امنیتی حفاظت خواهد شد. این تاخیر حساس به موقعیت مکانی است که می‌تواند به قربانیان سرقت، زمان بیشتری قبل از پاک شدن دستگاه و حمله به حساب بانکی‌شان بدهد. در این فاصله زمانی، قربانی می‌تواند انتخاب کند که دستگاه خود را با استفاده از شبکه فایند مای آیفون ردیابی و محتوای آی‌کلود خود را از راه دور پاک کند.

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا