اخبار سایت

آموزش: دو ترفند برای افزایش سرعت وای‌فای




کاربران اینترنت به تازگی متوجه شده‌اند که سرعت وای‌فای با دو ترفند کمتر شناخته‌شده آنتن بهبود یافته، ترفندهایی که مشابه به‌روزرسانی فوری است.

آنتن‌های روتر «وای فای» شما می‌تواند کلیدی برای رسیدن به سرعت بسیار بیشتر در خانه باشد. اگر با سرعت پایین وای فای مشکل دارید، دو ترفند آنتن‌دهی زیر ارزش امتحان کردن را دارد.

اگر نمی‌توانید هیچ آنتنی را روی روتر خود مشاهده کنید، به این معنی است که آن‌ها در داخل دستگاه هستند و شما نمی‌توانید موقعیت آن‌ها را تغییر دهید، بنابراین فقط مطمئن شوید که روتر در بهترین مکان برای ارائه ابزارهای شما قرار دارد. کسانی که آنتن دارند، دو راه را می‌توانند برای بهبود سرعت «وای فای» خود به کار گیرند.

پیدا کردن موقعیت مناسب

بالا بودن همه آنتن‌ها، همیشه بهترین انتخاب نیست. به گزارش سی نت، نباید همه آنتن‌ها را در یک موقعیت قرار دهید. عمود کردن بر یکدیگر از جمله رایج‌ترین توصیه‌ها است. هر چه آنتن‌های بیشتری داشته باشید، موقعیت‌های بیشتری را می‌توانید امتحان کنید. طبق گزارش لایف وایر، روترهای دارای سه آنتن باید در یک زاویه مشخص قرار گیرند. به عنوان مثال آنتن وسط مستقیم به بالا و آنتین‌های جانبی در زاویه ۴۵ درجه قرار گیرند. اگر می‌خواهید بیش از یک طبقه را پوشش دهید، قرار دادن آنتن‌ها در موقعیت‌های مختلف توصیه می‌شود.

آنتن جدید اضافه کنید

اگر تغییر جهت مجدد آنتن‌ها باعث افزایش سرعت «وای فای نمی‌شود»، ممکن است لازم باشد آن‌ها را تعویض کنید. این ترفندی است که مایکروسافت در صفحه پشتیبانی خود توضیح داده است. آنتن‌های روتر را معمولا می‌توان در هر جهت و زاویه‌ای ثابت کرد.

بنابراین، اگر یک روتر را در نزدیکی دیوار بیرونی قرار دهید، نیمی از سیگنال‌های بی‌سیم خود را به دنیای بیرون ارسال می‌کنید. با این حال، بسیاری از روترها دارای آنتن‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را جابجا کرد. مایکروسافت توضیح می دهد: اگر یک آنتن چند سویه را با یک آنتن با بهره بالا جایگزین کنید، می‌توانید سیگنال بی‌سیم روتر را به سمتی که می‌خواهید نشانه گیری کنید.

دستورالعمل‌های روتر خود یا وب‌سایت ارائه دهنده خدمات اینترنت را بررسی کنید تا ببینید آیا این امکان برای دستگاه خاص شما وجود دارد یا خیر. شما همچنین باید بهترین آنتن‌های جایگزین را متناسب با نیاز خود جستجو کنید.

منبع: همشهری آنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا