فناوری اطلاعات

انتخاب ۱۸ اثر برای مرحله دوم داوری در مسابقه کنز



نتایج مرحله اول داوری آثار رسیده به سومین دوره رقابت علمی کنز نشان می‌دهد بیشترین آثاری که از این مرحله عبور کرده‌اند، در حوزه انرژی، آب و محیط زیست‌ ارائه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش دبیرخانه سومین دوره رقابت علمی کنز، ۱۵۴ اثر از ۱۸ کشور از مرحله غربالگری یا داوری اولیه عبور کرده و به دور دوم راه پیدا کرده است.

این آثار از کشورهای ایران، مالزی، پاکستان، هندوستان، آذربایجان، مصر، عمان و بنگلادش و همچنین کشورهای کنیا، لبنان، اندونزی، اردن، سریلانکا، عراق، فیلیپین، روسیه، فلسطین، ویتنام و برونئی بوده است. بیشترین آثار دریافتی از کشورهای ایران و مالزی بوده است.

بررسی آثار راه‌یافته به مرحله دوم از جهت موضوعی نیز نشان می‌دهد بیشترین آثار در حوزه انرژی، آب و محیط زیست است و ۴۱ اثر در این زمینه به مرحله بعدی راه یافته است. همچنین حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی نیز برای دانشمندان جوان جذاب بوده و در این حوزه ۳۷ اثر به مرحله بعد راه یافته است. کشاورزی و صنایع غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی نیز با ۲۵ اثر که در مرحله غربالگری پذیرفته شده‌اند، رتبه‌ بعدی را در میان حوزه‌های جذاب این دوره از رقابت علمی کنز دارند.

افزون بر این، ۲۰ اثر در حوزه برق، الکترونیک و رباتیک و ۴ اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی به مرحله بعدی رقابت راه یافته است.

فرآیند انتخاب و ارزیابی آثار در رقابت علمی کنز، با غربالگری راه حل‌های ارسالی و تحقیقات علمی در ۶ گروه تخصصی آغاز می‌شود. سپس راه‌حل‌های انتخاب شده وارد مرحله ارزیابی می‌شوند. در این مرحله آثار توسط کمیته‌ ارزیابی، بررسی می‌شود که متشکل از داورانی از جامعه‌ علمی و فناوری شامل اعضای هیات علمی و نمایندگان پاویون‌های مختلف است. کمیته ارزیابی آثار منتخب را برای رقابت نهایی معرفی خواهد کرد.

به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، رقابت علمی کنز Knowledge Application and Notion for Society” (KANS)” با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام به عنوان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود. در این رقابت دانشمندان جوان شامل دانشجویان، مخترعان، پژوهشگران و اساتید جوان زیر ۴۵ سال جهان اسلام می‌توانند با ارسال دستاوردهای علمی و فناوری خود شامل ایده، مقاله، کتاب، اختراع و محصولات جدید به دبیرخانه رقابت در قالب فایل تصویری در این رقابت شرکت کنند.

آیین پایانی سومین دوره رقابت علمی کنز، همزمان با آخرین روز دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس در روز جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود و از منتخبین این دوره تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا