اخبار سایت

پیشنهاد اپل به رقبا برای استفاده از پرداخت از طریق NFC


اختلاف طولانی‌مدت بین کمیسیون اروپا و اپل بر سر استفاده از فناوری پرداخت این شرکت به زودی به پایان خواهد رسید.
 
این کمیسیون رسماً برنامه اپل را برای باز کردن فناوری ارتباط میدان‌نزدیک (NFC) خود، که برای پرداخت‌های سریع (tap-and-go) استفاده می‌شود، به روی ارائه‌دهندگان طرف ثالث خدمات کیف پول مبتنی بر تلفن همراه اعلام کرده است. شایعات مربوط به این پیشنهاد اپل برای اولین بار در دسامبر 2023 منتشر شد.
 
این کمیسیون در سال 2020 تحقیقاتی را در مورد اقدام اپل در محدودسازی بالقوه دسترسی توسعه‌دهندگان رقیب این شرکت در حوزه پرداخت با کیف‌پول موبایل به فناوری مذکور، که باعث حذف رقبای Apple Pay می‌شود، آغاز کرد. دو سال بعد، اپل را به نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا متهم کرد، که در صورت اثبات ممکن است جریمه‌ای سنگین برای اپل در پی داشته باشد.

 

پیشنهاد اپل با اظهارات قبلی آن مبنی بر اینکه طرف‌های ثالث می‌توانند بر امنیت تأثیر منفی بگذارند تناقض دارد. در صورت تایید، یکی از کارهایی که اپل انجام خواهد داد این خواهد بود که به طرف‌های ثالث اجازه دهد تا APIهای دارای قابلیت NFC داشته باشند – بدون اینکه لازم باشد کارمزدی بپردازند یا از کیف پول یا Apple Pay استفاده نمایند. این تغییر شامل دسترسی به فناوری می‌شود که اطلاعات پرداخت را ایمن نگه می‌دارد. اپل این تصمیم را برای توسعه‌دهندگان و کاربران iOS که در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) به ثبت رسیده‌اند اعمال می‌کند. با این حال، افراد خارج از EEA هم می‌توانند از اپ‌های طرف ثالث استفاده کنند.
 
اپل همچنین مدعیست که در جاهایی که گفته می‌شود این شرکت مانع از دسترسی به NFC شده است از خدمات یک بازبینی‌کننده مستقل استفاده خواهد کرد. همه تغییرات پیشنهادی و بیانیه‌های مطبوعاتی قبلی در مورد این پرونده در این وبسایت موجود است.
 
همانطور که انتظار می‌رفت، کمیسیون اروپا برای پذیرش تعهدات پیشنهادی اپل عجله نکرده است. بلکه از رقبای اپل (و سایر نهادهای ذی‌نفع) خواسته است تا در مورد قابل قبول بودن این تغییرات پیشنهادی اظهارنظر کنند.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا