فناوری های نوین

میلی ربات فلس دار به نقاط صعب العبور بدن می رود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، مهندسان انستیتو مکس پلانک بخش سیستم های هوشمند در اشتوتگارت آلمان، نمونه اولیه این ربات نرم تن را ابداع کرده اند. ربات مذکور که به جایی متصل نیست، می تواند برحسب نیاز در نقاطی از بدن که دسترسی به آنها سخت است مانند شکم و روده کوچک برای ایجاد گرمایش به کار رود. ربات کوچک در آینده انجام عمل های پزشکی ایمن و کم تهاجمی را ممکن می کند.

هرچند پوست پانگولین معمولی با فلس های سخت و سفت پوشیده شده، این پستاندار می تواند به راحتی و بدون در نظر گرفتن روی هم قرار گرفتن فلس ها حرکت کند.

ربات کوچک جدید نیز به شیوه ای مشابه و با کمک طراحی فلس های متداخل و قابلیت های تغییر شکل داخل بدن انسان حرکت می کند. ویژگی تداخل فلس ها با یکدیگر در ربات با کمک لیزری انجام شد که ورقه های فلزی را به شکل فلس های مختلف برید.

این میلی ربات (با اندازه یک در ۲ سانتیمتر با قطر ۰.۲۲ میلیمتر) به طور خاص برای ایجاد گرمایش در بدن انسان بر حسب نیاز ابداع شده است.

این ربات مجهز به یک میدان مغناطیسی با قدرت کم است که موقعیت مورد نظر را هدف می گیرد. استفاده از میدان های مغناطیسی با فرکانس بالا به گرمایش فلس های فلزی منجر می شود. انرژی گرمایشی نیز برای واکنش با محیط به کار می ورد.

این انرژی به طور معمول در چند درمان پزشکی مانند انعقاد به کار می رود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا