اخبار سایت

هشدار در مورد استفاده از ساعت‌های هوشمند برای اندازه‌گیری قند خون



سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نمی‌خواهد مصرف‌کنندگان ساعت‌های هوشمند یا حلقه‌های هوشمندی که ادعا می‌کنند سطح گلوکز خون را با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی اندازه‌گیری می‌کنند، خریداری یا استفاده کنند.

در یک هشدار ایمنی که چهارشنبه به اشتراک گذاشته شد، FDA می‌گوید دستگاه‌های هوشمندی که ادعا می‌کنند قند خون را بدون سوراخ کردن پوست بررسی می‌کنند، می‌توانند منجر به خطاهایی در مدیریت دیابت، از جمله مصرف بیش از حد یا کم دارو شوند.

هیچ ساعت هوشمند یا حلقه هوشمندی که برای اندازه گیری یا تخمین مقادیر گلوکز خون به صورت غیر تهاجمی در نظر گرفته شده باشد، توسط FDA مجاز، پاکسازی یا تایید نشده است.

این دستگاه‌های غیرتهاجمی با دستگاه‌های نظارت مداوم قند (CGM) که داده‌ها را از طریق یک برنامه ساعت هوشمند ارسال می‌کنند، متفاوت هستند.

FDA می گوید که در تلاش است اطمینان حاصل کند که تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان به طور غیرقانونی ساعت های هوشمند یا حلقه های هوشمند غیرمجاز را که ادعا می کنند سطح گلوکز خون را اندازه گیری می کنند، به بازار عرضه نمی کنند.

در حال حاضر، چندین ساعت هوشمند ارزان قیمت و حلقه‌های هوشمند وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند سطح گلوکز را بدون ضربه پوست یا بدون ادغام با دستگاه CGM کنترل کنند. FDA می گوید بیماران باید از چنین وسایلی اجتناب کنند و پزشکان باید به بیماران در مورد خطرات استفاده از محصولات غیرمجاز اندازه گیری قند خون هشدار دهند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا