اخبار سایت

بیل گیتس از کسی که از آینده بیاید چه می‌پرسد؟



بیل گیتس در آخرین قسمت پادکست خود با عنوان “Unconfuse Me” گفت: “اولین سوال من از این فرد این خواهد بود که آیا بشر رو به رشد است؟” او افزود: “در نهایت، همه چیز از طریق رفاه انسان سنجیده می‌شود.”

گیتس این اظهارات را در گفت‌وگو با دانشمند داده از دانشگاه آکسفورد، هانا ریچی، بیان کرد. ریچی در کتاب خود با عنوان “پایان دنیا نیست” نگاهی خوش‌بینانه‌ای به چگونگی پیروزی بشر در مبارزه با تغییرات آب و هوایی ارائه می‌دهد.

گیتس از ریچی پرسید: مهم‌ترین سوالی که از مسافر زمان آینده می‌پرسیدید چه بود؟

پاسخ او این بود: چه درصدی از جمعیت جهان در سال ۲۱۰۰ می‌توانند روزی با ۲۰ دلار زندگی کنند؟

ریچی گفت پاسخ این سوال بسیاری از چیزها را در مورد نرخ فقر و پیشرفت بشریت در حوزه‌های بهداشت، کشاورزی و فقر نشان خواهد داد.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در جهان با کمتر از ۲.۱۵ دلار در روز زندگی می‌کنند. ریچی می‌گوید اگر تا سال ۲۱۰۰ بخش قابل توجهی از مردم، به ویژه در کشورهای کم‌درآمد، بتوانند روزانه ۲۰ دلار هزینه کنند، نشان‌دهنده پیشرفت بزرگ بشریت خواهد بود.

در ابتدا گیتس می‌خواست در مورد منابع انرژی و هوش مصنوعی سوال کند اما پس از تامل بیشتر متوجه شد سوالی که وضعیت کلی رفاه بشریت را نشان می‌دهد مهم‌تر است.

گیتس گفت: شما درست می گویید. معیار ارزیابی، تاکتیک‌ها نیست. بلکه کیفیت زندگی است.

بنابراین به نظر می‌رسد سوال اول گیتس از مسافر آینده این خواهد بود که آیا بشریت پیشرفت کرده و از لحاظ کیفیت زندگی وضعیت بهتری دارد یا خیر.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا