اخبار سایت

شش راه ساده برای سالم نگه داشتن تلفن همراه در گرمای تابستان



دمای زیاد ممکن است به اجزای داخلی گوشی تلفن شما آسیب جدی و دائمی برساند و باعث خم شدن و تاب برداشتن صفحه مدار مینیاتوری و داغ شدن بیش از حد باتری آن شود. نور مستقیم خورشید نیز می‌تواند به صفحه نمایش آسیب برساند و باعث پیکسلی شدن (لکه‌دار شدن)، ترک خوردن، و از بین رفتن خاصیل لمسی آن شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، دمای زیاد می‌تواند اثر زیان‌بار جدی بر اجزای داخلی تلفن همراه بگذارد. داغ شدن بیش از حد می‌تواند باعث خراب شدن و از بین رفتن داده‌ها شود.

قرار گرفتن مکرر در معرض گرما می‌تواند دستگاه شما را برای همیشه کُند کند. گرما حتی می‌تواند باعث نشت باتری شود و حتی ایمنی شخصی شما را به خطر بیندازد.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا فهرستی از شش راه ساده را برای محافظت از تلفن همراه در زمان افزایش دما در اختیار شما می‌گذاریم.

گوشی را از جیب‌تان بیرون بیاورید

در روزهای گرم، اگر می‌خواهید گوشی‌تان را خنک کنید، نباید آن را در جیب‌تان نگه دارید. گذاشتن گوشی در جیب نه‌تنها ناخوشایند است، بلکه گرمای طبیعی بدن شما نیز برضد فرایند خنک‌کننده عمل می‌کند. درست مانند زمانی که گوشی را شارژ می‌کنید، بهتر است آن را در سایه قرار دهید. در بدترین حالت، باتری‌ای که بیش از حد گرم شده باشد ممکن است شروع به نشت کند یا حتی آتش‌ بگیرد و شما را در معرض خطری جدی قرار دهد.

استفاده از تلفن را متوقف کنید یا آن را در حالت پرواز قرار دهید

فقط دمای بیرونی نیست که می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود. وقتی در حال بازی کردن هستید یا تماس‌های تلفنی زیادی دارید، تلفن شما بیشتر کار می‌کند و گرمای بیشتری هم تولید می‌کند که  همراه با دمای گرم محیط اطراف، می‌تواند به داغی بیش از حد منجر شود.

برای کمک کردن به خنک شدن تلفن‌تان، آن را در حالت پرواز یا airplane mode بگذارید و برنامه‌هایی- مانند بازی‌ها- را که به پردازنده فشار می‌آورند متوقف کنید، یا بهتر است برای مدتی کلا از تلفن استفاده نکنید.

 

گوشی‌تان را در خودرو رها نکنید

در روزهای گرم، خودرو مانند گلخانه عمل می‌کند. یک مطالعه اخیر نشان داده است که دمای درون خودرویی که در دمای ۳۵ درجه بیرون در زیر نور خورشید پارک شده است، فقط در یک ساعت ممکن است به ۴۷ درجه برسد. اپل توصیه می‌کند در دمای بیشتر از ۳۵ درجه از آیفون استفاده نکنید و می‌گوید که نباید آن را در جایی بگذارید که دمای آن از ۴۵ درجه بیشتر است. دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز توصیه‌های مشابهی دارند. البته خودروهای داغ برای کودکان و حیوانات خانگی نیز تهدیدی جدی‌اند.

گوشی‌تان را زیر نور مستقیم خورشید شارژ نکنید

همان‌طور که احتمالا خودتان تجربه کرده‌اید، شارژ کردن تلفن ممکن است باعث گرم شدن آن شود. اگر گوشی‌تان را در حین شارژ شدن در زیر نور مستقیم خورشید بگذارید، گرمای خورشید به گرمای معمول- که از عوارض انتقال برق به باتری گوشی شماست- افزوده خواهد شد. این امر می‌تواند باعث شود که گوشی بسیار بیشتر از حد معمول گرم شود.

گوشی‌تان را زیر بالش شارژ نکنید

به دلایلی که ذکر شد، نباید گوشی‌تان را زیر هیچ نوع بالش، پتو، یا عایق حرارتی دیگری بگذارید. در یک روز گرم، گرمای تلفن در حال شارژ- اگر امکان ندهید که به شکلی موثر دفع شود- ممکن است به حد خطرناکی برسد. بکوشید که گوشی‌تان را در سایه، و حتی بهتر از آن، روی سطحی سخت و خنک، شارژ کنید.

اگر گوشی خیلی داغ شد، آن را در فریزر نگذارید

تغییر سریع دما نیز برای گوشی شما مضر است. یکی از دلایل این امر تراکم یا چگالش است: اگر زمانی که گوشی بسیار گرم و داغ شده است، آن را در جایی مانند فریزر بگذارید، احتمال زیاد دارد که آب در داخل گوشی جمع شود و مشکلاتی ایجاد کند. کار بهتر این است که گوشی‌تان را خاموش کنید و مدتی آن را در جایی خنک بگذارید تا با سرعت طبیعی به دمای اتاق بازگردد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا