فناوری اطلاعات

دانشجویان علوم پزشکی و توانبخشی، مهارت ارائه تحقیقات به زبان ساده را فرا می‌گیرند



سرپرست اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران در حاشیه این کنگره، از کسب مهارت talk school توسط دانشجویان شرکت کننده در این کنگره خبر داد و گفت: بخشی از جلسات بعد از ظهر این کنگره، به آموزش این مهارت به دانشجویان شرکت کننده، برای بیان مطالب علمی و تحقیقاتی به زبان ساده برای محققان و عموم مردم، اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی ۱۰)، از روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ماه جاری) به مدت سه روز با شرکت جمع کثیری از دانشجویان و محققان رشته های گوناگون در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان تهران، در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده است.

دکتر ناهید رحمانی در خصوص مهارت  talk school گفت: براساس این مهارت، متناسب با بیان هر قشری، نتایج تحقیقات را ارائه می کنیم، و این مهارت، نوعی ترجمان دانش است. در واقع  talk school ، مقدمه ترجمان دانش است.

سرپرست اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی تهران درباره برگزاری  کارگاه های مرتبط با هوش مصنوعی، علوم داده، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز اظهار داشت: برگزاری این کارگاه ها جزو برنامه‌های ریزی این کنگره است که به دلیل استقبال دانشجویان از پنل ها و سخنرانی ها و بنابر درخواست این گروه ها، کارگاه ها در هفته های آتی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، این کنگره با حضور دکتر محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، دکتر نیما رضائی سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، سرپرستان کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان تهران، رئیس و معاونان تحقیقات و درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شده است.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با ۲۳ گروه آموزشی و  ۸ مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت حدود دو هزار دانشجو در سه مقطع رشته های تخصصی سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی ) ، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مشارکت دارد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا