اخبار سایت

آیا ویژن پروی اپل کسالت‌بار است؟


بالاخره اپل ویژن پرو چندهفته قبل به بازار آمد و اگر گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی را باور کنیم، در حال حاضر با نسل جدیدی از سایبورگ‌های مجهز به عینک روبرو هستیم. تا اینجای کار، به نظر می‌رسد که کاربران واقعاً از استفاده از این دستگاه لذت می‌برند، اما این پرسش همچنان مطرح است که آیا این دستگاه برایشان خوب است؟ یا برعکس، آنها را به چاه دیجیتالی فرود می‌برد که دیگر هرگز نمی‌توانند از آن خارج شوند؟

تسلیم شدن در برابر فانتزی‌های دیجیتالی بی‌پایانی که توسط این هدست بر روی کره چشم شما پخش می‌شود، خیلی هم سالم به نظر نمی‌رسد. هدست واقعیت مجازی اپل گام بعدی در تسلط همه‌جانبه اینترنت بر آگاهی انسان است.

یکی از کاربران Reddit اخیراً ترس خود را در مورد Vision Pro بیان کرده و نوشته است: می‌دانم که وقتی آن را امتحان کنم، دنیای واقعی بخشی از جذابیت خود را از دست خواهد داد. اینکه بتوانم فضاهای کاری، داده‌ها، پانل‌های تعاملی و غیره را روی هم قرار دهم، باعث می‌شود که هرگز نخواهم این کار را کنار بگذارم. فکر می‌کنم این اولین باری است که چنین احساسی در مورد یک فناوری یا محصول دارم – ویژن پرو  پتانسیل این را دارد که اساساً نحوه تعامل من با دنیای اطرافم را تغییر دهد و این کمی ترسناک است.

 تا کنون، مردم از قیمت بالای 3500 دلاری و وزن نسبتا سنگین 650 گرمی آن شکایت دارند. با این حال تجربه نشان داده است که با نسخه‌های اضافی محصول، قیمت‌ها و اندازه سخت افزارها کاهش می‌یابد. در عین حال، پتانسیل ادغام نرم‌افزارهای آینده درهدست ویژن پرو به طور بالقوه نامحدود به نظر می رسد.

 

سیلیکون ولی با فشار “متاورس” خود، هر کاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا مردم را از دنیای واقعی دور کند و عمیق‌تر به یک واقعیت دیجیتالی یکپارچه سوق دهد، جایی که نظارت، تجزیه و تحلیل، و مهم‌تر از همه، فروش آسان‌تر خواهد بود. سوال این است: آیا تعداد طعمه‌ها به اندازه کافی خواهد بود تا این قلمرو دیجیتال جعلی را به یک مدل تجاری قابل دوام برای کمپانی‌هایی مانند اپل و متا تبدیل کنند؟

اما بحث اصلی و جالب خریداران و مالکان این هدست این است که دقیقاً چه چیزی را خریداری کرده‌اند است. آیا ویژن پرو برای تماشای فیلم است؟ برای کار کردن؟ یا تنها بودن؟ هیچ کس جواب دقیق را نمی‌داند. 

در حالیکه‌ تبلیغات برای اپل ویژن پرو زیاد است، اما با وجود این فضای تبلیغاتی، معلوم نیست که مردم واقعاً بخواهند با رایانه‌ای که به سرشان بسته شده بطور 24 ساعته راه بروند. ویژن پرو تنها یک قدم فاصله دارد تا به یک شوخی جهانی تبدیل شود!
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا