اخبار سایت

پرطرفدارترین نسخه اندروید کدام است؟



مشاهده آمار توزیع اندروید، مایوس کننده است، زیرا کندی دستگاه‌های اندرویدی در دریافت جدیدترین نسخه این سیستم عامل را منعکس می‌کند. از این رو، جای تعجب نیست که گوگل دیگر، آمار توزیع نسخه‌های اندروید را به طور مرتب منتشر نمی‌کند. این آمار آخرین بار در دوره منتهی به ماه مه سال ۲۰۲۳ به‌روز شده و اندروید ۱۱ با سهم ۲۳.۱ درصدی در دستگاه‌های اندرویدی را به عنوان محبوب‌ترین نسخه این سیستم عامل معرفی کرده بود. خوشبختانه، جدیدترین آمار، تصویر بهتری را ترسیم می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گوگل با داده‌های جمع آوری شده تا اول اکتبر سال ۲۰۲۳، آمار توزیع نسخه اندروید را از طریق «اندروید استودیو» به‌روز کرد. این آمار نشان داد که اندروید ۱۳ با سهم ۲۲.۴ درصدی در دستگاه‌های اندرویدی، محبوب‌ترین نسخه این سیستم عامل شده و در مدت چهار ماه از زمان آخرین انتشار آمار توزیع نسخه‌های اندروید، رشد ۷.۴ درصدی داشته است.

با توجه به این که  اندروید ۱۳، بیش از یک سال است که عرضه شده، میزان پذیرش این سیستم عامل چشمگیر بوده است. این به احتمال زیاد به دلیل عرضه دستگاه‌های بیشتر با اندروید ۱۳ و ارتقای بسیاری از تلفن‌های اندرویدی رده پایین به این نسخه بوده است. با انتشار عمومی اندروید ۱۴، روند رشد اندروید ۱۳، ممکن است آهسته شود.

اندروید ۱۱ دومین نسخه محبوب است اما سهم آن از ۲۳.۱ درصد، به ۲۱.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. اندروید ۱۰، سومین نسخه محبوب سیستم عامل اندروید است. اندروید ۱۱ با وجود کاهش ۱.۷ درصدی سهمش، همچنان در ۱۶.۱ درصد از دستگاه‌هایی که تا اول اکتبر سال ۲۰۲۳ به پلی استور دسترسی داشتند، کار می‌کرد. اندروید ۱۲ هم که شاهد کاهش سهمش از ۱۶.۳ درصد، به ۱۵.۸ درصد بود، چهارمین نسخه محبوب اندروید به شمار می‌رود.

مشاهده سهم ۱۰.۵ درصدی اندروید ۹، مایوس کننده است. دستگاه‌های مجهز به این نسخه سیستم عامل اندروید، به پایان سیکل عمر خود رسیده اند و احتمالا به‌روزرسانی جدیدی دریافت نخواهند کرد. بنابراین، آمار آنها ثابت می‌ماند یا به تدریج کاهش پیدا می‌کند زیرا کاربران، گوشی‌ها و تبلت‌های خود را به مدل‌های جدیدتر ارتقا می‌دهند.

عدم ارائه آمار توزیع اندروید ۱۴ تعجب آور نیست، زیرا نسخه باثبات آن چند روز است که منتشر شده است.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، بسیاری از شرکت‌های سازنده دستگاه‌های اندرویدی اکنون قول پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌تر برای دستگاه‌های خود را داده اند. آنها باید روی سرعت عرضه نسخه‌های جدید نرم افزار گوشی هم کار کنند. به عنوان مثال، از زمان انتشار عمومی اندروید ۱۴ در ابتدای اکتبر، فقط گوشی‌های منتخب سامسونگ و شیائومی، اندروید ۱۴ را دریافت کرده اند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا