اخبار سایت

شش مقصد هیجان‌انگیز گردشگری در تابستان



ماه ژوئیه اوج فصل گردشگری برای بسیاری از کسانی است که می‌خواهند از فرصت تعطیلی مدارس تا حد امکان استفاده کنند. همزمان، مقاصد محبوب گردشگری نیز با افزایش قیمت‌ها می‌کوشند سودهای آنچنانی به جیب بزنند. اما در برخی مکان‌ها می‌توانید با صرف هزینه مناسب و دور از جماعت و شلوغی، تعطیلاتی به‌یادماندنی برای خود دست‌و‌پا کنید. 

نشریه «آنلاین تراول» شش مقصد هیجان‌انگیز گردشگری را برای ساکنان اروپا و آمریکا معرفی کرده است که عبارتند از:

 




۱- کلگری، کانادا

مراسم «روز کانادا» یکم ژوئیه برگزار می‌شود و در پی آن، جشن‌های تابستانی آغاز می‌شود. بنابراین، ژوئیه فرصت خوبی است تا به شهر کلگری، واقع در ایالت آلبرتای کانادا در آمریکای شمالی بروید.  

هر سال هزاران گردشگر برای تماشای این جشن‌ها و حضور در مراسم، کنسرت‌های موسیقی و رژه‌ها  که از ۷ تا ۱۶ ژوئیه برگزار می‌شود، به این شهر می‌روند. 

غیر از این جشنواره، در ژوئیه که آفتابی‌ترین ماه سال در کانادا است، کارهای زیادی می‌توان انجام داد و به جاهای زیادی می‌توان سفر کرد. کلگری طولانی‌ترین مسیرهای شهری و دوچرخه‌سواری را در آمریکای شمالی دارد، یعنی می‌توانید سوار بر دوچرخه یا اسکوتر به دیدن دورترین مناظر این منطقه بروید.

کوه‌های راکی در منتها‌الیه غربی استان آلبرتا قرار دارد و در فاصله نیم‌ساعته از کلگری نیز به پارک گلنبو‌رانچ می‌رسید و در یک مرتع حفاظت‌شده هزار و ۳۰۰ هکتاری، می‌توان به تماشای آهوها، روباه‌ها، گوزن‌ها، راکون‌ها و راسوها رفت. انواع فعالیت‌های تفریحی، مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، چادرزدن و گلف در این مناطق انجام می‌شود. 

 




۲ – شرق بالی، اندونزی 

مجمع‌الجزایر اندونزی از حدود ۱۷ هزار جزیره تشکیل شده است و در تمام طول سال از سراسر دنیا گردشگر دارد. اما ژوئیه از بهترین ماه‌ها برای سفر به اندونزی است. رفتن به بالی در این ماه پیشنهاد جذابی است؛ به این شرط که از نقاط شلوغ گردشگری خارج شوید و به سمت سواحل شرقی بروید.

این سمت جزیره که ارتفاعات مرکزی، آن را از مناطق شلوغ جدا کرده است، مقاصد گردشگری زیادی دارد که مردم کمتر به آن‌ها سر می‌زنند. 

شرایط آب‌وهوایی برای غواصی در سواحل شرقی بالی نیز در این ماه کاملا مساعد است. طرفداران تفریحات آبی می‌توانند کنار خورشیدماهی‌ها، لاکپشت‌ها و سایر آبزیان استوایی در این منطقه شنا کنند. 

 




۳ – اورکنی، اسکاتلند 

با اینکه اسکاتلند به آب‌وهوای پیش‌بینی‌ناپذیرش شهرت دارد، ژوئیه از ماه‌های گرم این کشور است و خورشید حدود ۴:۳۰ دقیقه صبح طلوع می‌کند و تا ۱۰ شب در آسمان می‌ماند. 

سواحل این مجمع‌الجزیره شمالی به دیدنش می‌ارزد. بسیاری از آن‌ها به لطف آب‌های آبی روشن و ماسه‌های طلایی، حال‌وهوایی مشابه سواحل کارائیب را به نمایش می‌گذارند. اما یادتان باشد حتما با خودتان ژاکت ببرید؛ میانگین دمای هوا حتی در این فصل، ۱۴ درجه سانتیگراد است. 

با رفتن به اورکنی، به دل تاریخ سفر می‌کنید. «قلب اورکنی نوسنگی» در مین‌لند، سایت میراث جهانی یونسکو است. داخل مقبره‌های باستانی بروید و سری به کلیسای وایکینگ‌های اسکاتلند بزنید.

از سایر جذابیت‌های گردشگری اورکنی، می‌توان به غذاهای متنوعش، از قبیل ماهی سلمون، خرچنگ و سایر خوراک‌های دریایی طبیعی، پنیر محلی و کیک جو دوسر اشاره کرد.

 




۴- شهر ساپا در ویتنام 

در شمال ویتنام در رشته‌کوه «هوانگ لین سون»، شهری دورافتاده واقع شده است که به مزارع پلکانی برنج، کوه‌های اطراف آن و جامعه متنوعش معروف است. ارتفاع ساپا باعث می‌شود که برخلاف بسیاری دیگر از نقاط این کشور، دمای هوا در طول ماه‌های تابستان ۲۴ درجه سانتیگراد بماند. 

این فصل، زمان کشت برنج در مزارع پلکانی است که دامنه کوه‌ها را می‌پوشاند و سبز روشن همه جا را می‌گیرد. ژوئیه فصل پیاده‌روی و رفتن به روستاهای «کت کت» و «تا فین» است. با همراهی یک راهنما می‌توانید پیاده به مزارع پلکانی و آبشارهای پنهان در دل طبیعت بروید و همراه خانواده، در یک اقامتگاه محلی یا بالای کوه بمانید. 

آبشار نقره‌ای «تاک باک» که در فاصله نیم‌ساعته از شمال ساپا قرار دارد در این زمان از سال از هروقت دیگری زیباتر است. بلندترین قله این منطقه «فنسیپان» نام دارد و تله‌کابینی، گردشگران را ظرف ۱۵ دقیقه به ارتفاع سه هزار و ۱۴۳ متری و سقف هندوچین می‌رساند تا از تماشای مناطق و مناظر اطراف لذت ببرند. 

 




۵ – سیشل

سیشل در تمام طول سال مسافر دارد و در ژوئیه بسیار خشک و خنک است. میانگین دمای هوا در این منطقه گردشگری اقیانوس هند بین ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد است. به «سورس د آرجنت» در جزیره «لا دیگو» بروید که دومین ساحل برتر جهان نام گرفته است، یا جزیره «پراسلین» و ساحل «آنس لازیو» در شمال غرب این جزیره که پر از درختان نخل و صخره‌های گرانیتی است و جایی امن و خلوت برای شنا و استراحت. 

وزش بادهای جنوب‌غربی که در ژوئیه آغاز می‌شود، بهترین زمان را برای قایقرانی و موج‌سواری و حتی پیاده‌روی فراهم می‌کند. سیشل طبیعت غنی و متنوعی دارد: لاکپشت‌های غول‌پیکر، ذخایر طبیعی، جنگل‌هایی پر از درختان نارگیل و پرندگان رنگارنگ که این ماه، زمان تخمگذاری و لانه‌سازی بسیاری از آن‌ها و سایر گونه‌های جانوری دیگر ساکن در این جزیره است. 

 




۶ – نامیبیا 

نامیبیا واقع در آفریقای جنوبی، در ژوئیه می‌درخشد. روزها گرم و آسمان صاف، و احتمال بارش باران اندک است. دمای هوا در این فصل از سال، در نامیبیا به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد. 

این کشور به تپه‌ماهورهای قرمز و سواحل شنی بکرش معروف است. دوستداران طبیعت، نامیبیا را بهشت حیات وحش می‌دانند. کمی بارندگی در ژوئیه، شرایط مناسبی فراهم می‌کند تا گردشگران به تماشای فیل‌ها، گورخرها، زرافه‌ها و سایر جانورانی بروند که در زیستگاه‌های طبیعی‌ خود در پارک ملی اتوشا، از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت‌شده آفریقا، زندگی می‌کنند.

از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری نامیبیا، منطقه «سوسوسلی» است. این منطقه از تپه‌های ماسه‌ای قرمز پوشیده شده و ارتفاع بعضی از آن‌ها به بیش از ۳۰۰ متر می‌رسد. قرار گرفتن رنگ‌های زیبای این تپه‌ها (که بین زرد و نارنجی تا قرمز تیره و قهوه‌ای متغیر است) در کنار حفره‌های نمکی، تضاد خیره‌کننده‌ای پدید آورده است. مناظر بکر این قسمت از صحرای نامیب را که بیش از ۵۰۰ میلیون سال قدمت دارد، در هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت: بیابانی بسیار خشک معروف به «ساحل اسکلت»، که در ژوئیه از هر زمان دیگری تماشایی‌تر است.  

منبع: ایندیپندنت

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا