اخبار سایت

کورتانا در به‌روز‌رسانی ویندوز 11 غیرفعال می‌شود




مایکروسافت سه سال پس از این که عرضه اپلیکیشن کورتانا برای iOS و اندروید را  متوقف کرد، اکنون این دستیار دیجیتالی را برای ویندوز هم غیرفعال کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کاربرانی که بخواهند کورتانا را در ویندوز ۱۱ باز کنند، اکنون با اطلاعیه‌ای درباره منسوخ شدن این اپلیکیشن و یک لینک به مقاله پشتیبانی در خصوص این تغییر مواجه خواهند شد. مایکروسافت اکنون سرگرم برنامه‌ریزی برای پایان دادن به پشتیبانی از کورتانا در نسخه موبایل Teams، “مایکروسافت تیم دیسپلی” و “مایکروسافت تیم رومز” در پاییز سال  ۲۰۲۳ است. طبق گفته مایکروسافت، در کمال تعجب، کورتانا در داخل نسخه موبایلی اوت لوک، همچنان قابل دسترس خواهد ماند.

کورتانا در ابتدا به عنوان یک دستیار دیجیتالی در ویندوز فون عرضه شد و سپس مایکروسافت این دستیار دیجیتالی را در سال ۲۰۱۵ به ویندوز ۱۰ اضافه کرد. این دستیار دیجیتالی با پشتیبانی از فرامین صوتی، یادآوری‌ها و قابلیت باز کردن اپلیکیشن‌ها، در نوار وظیفه ویندوز ۱۰ یکپارچه شد. اما بعدها، مایکروسافت کورتانا را از نوار وظیفه ویندوز ۱۱ حذف کرد. با این حال، اپلیکیشن مستقل کورتانا را تا هفته گذشته نگه داشته بود.

در نهایت، کورتانا با وجود بازطراحی بزرگی که برای iOS و اندروید داشت، در رقابت با رقبایی مانند الکسا یا دستیار گوگل، ناموفق بود. سرنوشت کورتانا تا حد زیادی با شکست مایکروسافت در ویندوز فون مرتبط بود و ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ اذعان کرد که کورتانا از رقبایش عقب افتاده است.

بر اساس گزارش وب سایت ورج، مایکروسافت اکنون سرگرم کار روی “ویندوز کوپایلت” (Windows Copilot) است که یک نوار جانبی جدید برای ویندوز ۱۱ است که توسط بینگ چت پشتیبانی می‌شود و می‌تواند تنظیمات ویندوز را کنترل کرده، به سوالات پاسخ دهد و موارد زیاد دیگری را انجام دهد. انتظار می‌رود که “ویندوز کوپایلت” در پاییز امسال به عنوان بخشی از به‌روز رسانی ویندوز ۱۱ در دسترس قرار گیرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا