فناوری اطلاعات

رشد تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی همزمان با آغاز سال تحصیلی



حامد منکرسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت استفاده کاربران از پیام‌رسان‌های بومی در کشور گفت: در حال حاضر با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و نیاز به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بومی، شاهد بروز تغییرات محسوسی از منظر میزان کاربران در برخی پیام‌رسان‌های بومی هستیم و به نظر می‌رسد، این فرایند که با رشد فعالیت‌ها در حوزه آموزش آغاز شده است، در روزهای آتی نیز ادامه پیدا کند.

وی افزود: در برخی پیامرسان‌ها، به طور تقریبی طی دو هفته اخیر نسبت به قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، یک میلیون کاربر روزانه افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده استفاده بیشتر دانشجویان و کادر آموزشی از پیام‌رسان‌های داخلی است.

منکرسی در ادامه به تغییر ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی اشاره و تصریح کرد: همچنین می‌توان گفت ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نسبت به قبل افزایش ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه سادگی و سهولت استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی یکی از پارامترهای اصلی انتخاب پیام‌رسان است افزود: به صورت میانگین حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه به صورت منحصر به فرد در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات در ادامه به برنامه‌های توسعه‌ای پیام‌رسان‌های داخلی جهت افزایش استقبال کاربران اشاره کرد و گفت: در حال پیاده سازی و رایزنی با دستگاه‌های اجرایی هستیم تا خدمات دولت الکترونیک، خدمات عمومی و همچنین خدمات استعلامی و خدمات پرکاربردی که کاربران روزانه به آن نیاز دارند را به پیام‌رسان‌ها اضافه کنیم.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف، در حال آماده سازی زیر ساخت‌های لازم هستیم تا خدمات جدید و نوآورانه به پیام‌رسان‌ها اضافه شود و استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی افزایش یابد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا