اخبار سایت

اپل قوانین اپ‌استور را تسهیل می‌کند



به این ترتیب اپل یکی از قوانین اصلی اپ استور را ساده تر می کند که منبع ناامیدی بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار بود.

به گزارش ایتنا از مهر، این تغییر مدت کوتاهی پس از آن اتفاق می افتد که دادگاه عالی آمریکا درخواست تجدیدنظر رای یک دادگاه پایین تر را رد کرده بود. طبق رای دادگاه اولیه اپل باید به توسعه دهندگان اجازه می داد روش های پرداخت جایگزین (به جای پرداخت در اپ) را برای مشتریانشان فراهم کنند. این تغییر در سیاست اپل فقط مربوط به اپلیکیشن های iOS و iPadOS در فروشگاه های اپ استور آمریکا است و توسعه دهندگان نرم افزار همچنان باید برای خریدهایی که به وسیله اپ استور انجام نمی شود نیز کمیسیون پرداخت کنند.

به نظر می رسد اپل حتی در قوانین جدید سختگیرانه پرداخت ها را کنترل می کند. طبق بیانیه منتشر شده در صفحه پشتیبانی، توسعه دهندگان باید قبل از آنکه از مزایای قانون جدید بهره ببرند، از اپل تاییدیه دریافت کنند. همچنین توسعه دهندگان اپل فقط اجازه دارند با شیوه هایی خاص درباره روش های پرداخت جایگزین به کاربران اطلاع دهند. به عنوان مثال در دستورالعمل شرکت برای توسعه دهندگان نرم افزار توضیح داده شده که لینک های پرداخت در خارج از اپ استور فقط یک بار و در یک مکان خاص در اپ نمایش داده می شود. توسعه دهندگان اپلیکیشن همچنین اجازه ندارند از پیام های پاپ آپ برای اشاره به روش پرداخت خارج از اپ استور استفاده کنند یا این روش ها را ذکر کنند.

علاوه بر آنچه گفته شد اپل به طوررسمی توسعه دهندگان را ملزم می کند برای خریدهای خارج از اپ استور کمیسیون به شرکت پرداخت کنند. مبلغ این کمیسیون برای توسعه دهندگان کوچک 12 درصد و برای شرکت های بزرگ 27 درصد اعلام شده است اما به نوشته برخی رسانه ها ممکن است شرکت هنگام اجرای این شرایط با مشکل روبرو شود.

اپل در اسناد دادگاه اعلام کرده بود جمع آوری هزینه ها فرایند بسیار مشکل و در برخی موارد غیر ممکن است. اما شرکت در بیانیه توسعه دهندگان اعلام کرده بود آنها حتی اگر هیچ گونه تراکنشی نداشته اند و باید گزارش ماهانه ارائه دهند و شرکت حق دارد تا سوابق آنها را بررسی کند.

با این وجود چنین اقدامی اعطای امتیاز بزرگی از سوی اپل است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا