اخبار سایت

درآمد تعرفه اپراتورها در توسعه زیرساخت ها هزینه نمی‌شود



سیاهکلی عضو شورای عالی فضای مجازی و نماینده مجلس در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: دلیل گرانی تعرفه اینترنت و درآمد حاصل از استفاده اینترنت و اپراتورها بطور شفاف باید توضیح داده شود.

به گزارش ایتنا از تسنیم، سیاهکلی با اشاره به اینکه هنوز مردم از میزان استفاده خود از اینترنت داخلی و بین المللی بطور شفاف بی اطلاع هستند افزود: سیستمی که بتواند مصرف داخلی و خارجی را جداگانه بسنجد و به مردم اعلام کند وجود ندارد، ضمن اینکه آیا میزان استفاده از اینترنت بطور دقیق سنجیده می شود یا خیر؟

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عمر چندانی از تاسیس اپراتورها نمی گذرد ولی سودآوری خوبی داشته، اما اینکه چرا صرف توسعه زیرساخت ها نشده جای سوال دارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر غیر منطقی بودن افزایش یکباره تعرفه اینترنت تصریح کرد: مردم برای اینترنت و vpn هزینه های بسیاری می دهند، در حالیکه باید بستر لازم برای ایجاد اشتغال و فضای کسب و کار مردم به خوبی فراهم شود.

وی راه حل اساسی را حسابرسی کاملاً شفاف از اپراتورها خواند و خاطر نشان کرد: مجلس پیگیر حقوق مردم بوده و اگر نتواند موضوع را پیش ببرد از دیوان محاسبات و قوه قضائیه و نهادهای بازرسی می خواهد تا در این حوزه ورود کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا