فناوری اطلاعات

پذیرش ۲۳۰ تیم برای رقابت در ۱۶ لیگ مسابقات ربوکاپ



معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش ۲۳۰ تیم در هفدهمین دوره رقابت ربوکاپ خبر داد و گفت: این تیم‌ها از روز ۶ اردیبهشت ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دکتر داود ثمری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مسابقات ربوکاب امسال نسبت به مسابقات سال گذشته، توسعه ۳ برابری از نظر کمیت دارد؛ چرا که در سال گذشته اولین سال برگزاری این رقابت‌های علمی بعد از پاندمی کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۰ تیم در این رقابت حضور داشتند، ولی در سال جاری ۳۳۲ تیم در مرحله اول ثبت نام کردند و بعد از آنکه مدارک آنها بارگذاری شد، تعداد ۲۳۰ تیم پذیرش شدند.

ثمری، با بیان اینکه این تیم‌ها در دو بخش لیگ‌های دانش آموزی و دانشجویی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، خاطر نشان کرد: بخش دانشجویی یا بزرگسالان این رقابت در ۵ لیگ و بخش دانش آموزی در ۱۱ لیگ برنامه‌ریزی شده است.

معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه در مرحله آماده‌سازی زمین‌ها برای رقابت ربات‌ها هستیم و روز ۵ اردیبهشت ماه ستاپ (آماده سازی) تیم‌ها را خواهیم داشت.

وی آغاز رقابت‌های هفدهمین دوره مسابقات ربوکاپ را در روز چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ماه عنوان کرد و گفت: این رقابت‌ها طی روز برگزار می‌شود و در روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه اختتامیه این رویداد است.

به گفته وی در مراسم اختتامیه، از برگزیدگان این رویداد تقدیر به عمل می‌آید.

ثمری از حضور ۳ تیم خارجی در این رقابت‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: از آنجایی که رویداد ربوکاپ‌های آزاد ایران جزو رویدادهای بین‌المللی به شمار می‌رود، از این رو شاهد حضور این ۳ تیم در رقابت ربوکاپ ایران هستیم.

دبیر هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران مکان برگزاری این رقابت را در محل مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ذکر کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که شاهد حضور بیش از هزار و ۵۰۰ مشارکت کننده در قالب ۲۳۰ تیم و نزدیک به همین تعداد بازدیدکننده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از رقابت‌ها تلاش شده است تا بخش صنایع را به این رویداد وارد کنیم، اضافه کرد: ربوکاپ بزرگترین رویداد هوش مصنوعی در کشور است و امیدواریم با حضور صنایع و بازدید از توانمندی‌ها، از آنها در بخش‌های مختلف صنایع بهره‌مند شوند.

معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها لیگ ربات‌های صنعتی تعریف شده است و ربات‌های عرضه‌شده در آن می‌تواند مورد استفاده بخش‌های صنعتی قرار گیرد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا