اخبار سایت

افزایش درآمد اسپیس ایکس با کمک استارلینک



بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: پیش بینی می‌شود فروش اسپیس ایکس با رونق کسب و کار استارلینک، در سال میلادی آینده به حدود ۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته منابع آگاه انتظار می‌رود فروش  استارلینک در سال میلادی آینده، از کسب‌وکار پرتاب موشک سبقت گرفته و از آن فراتر رود زیرا فعالیت این سرویس اینترنت ماهواره‌ای به مناطق بیشتری در سراسر جهان گسترش پیدا می‌کند. در آن زمان، استارلینک منبع بخش اعظم درآمد اسپیس ایکس خواهد شد.

این ارقام، اطلاعات نادری در خصوص امور مالی شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک ارائه می‌دهد که فضای تجاری روی موشک‌های قابل استفاده مجدد خود و همچنین خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را عرضه می‌کند. همچنین این شرکت قراردادهایی با ناسا برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و انجام ماموریت‌های تامین مجدد دارد.

 بلومبرگ پیش‌تر گزارش کرده بود که پیشنهاد مناقصه در اسپیس ایکس در اوایل سال جاری، ارزش این شرکت را حدود ۱۵۰ میلیارد دلار ارزیابی کرد.

به گفته منابع آگاه، شرکت اسپیس ایکس بدون احتساب برخی موارد، در مسیر ثبت درآمدهای بیش از سه میلیارد دلاری است.

استارلینک، اتصال اینترنت پرسرعت را با هزینه ماهانه و یک هزینه یک باره برای سخت افزار گیرنده زمینی مورد نیاز برای اتصال به مجموعه ماهواره‌ای خود، ارائه می دهد. ماسک پیش از این گفته بود که جدا کردن استارلینک و تبدیل آن به یک شرکت سهامی عام، می‌تواند امکان پذیر باشد زیرا گردش نقدینگی آن قابل پیش بینی‌تر می‌شود. این شرکت، میلیاردها دلار برای ساخت ماهواره‌های این سرویس، متعهد شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته یکی از منابع آگاه، استارلینک در سال ۲۰۲۴، بیش از ۱۰ میلیارد دلار از کل فروش اسپیس ایکس را به خود اختصاص خواهد داد. ماسک گفته است که درآمدزایی کسب و کار پرتاب موشک محدودیت دارد اما استارلینک در نهایت می‌تواند به درآمد ۳۰ میلیارد دلار در سال برسد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا