وردپرسووکامرس

مقایسه ووکامرس و مجنتو – کدام یک بهتر است؟


زمانی که می‌خواهید به دنیای اینترنت و الکترونیک قدم بگذارید، اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می‌کند این است که از کدام پلتفرم استفاده کنم؟ برای فروشگاه های آنلاین این مبحث بسیار چالش برانگیز است. در حال حاضر بازار رقابت بین ووکامرس و مجنتو بسیار داغ است. هر دوی این پلتفرم پر از ویژگی های محبوب و و قدرتمند هستند. تعیین اینکه کدام یک بهتر است بستگی به نوع نیازها و سطح یادگیری شما داد.

با این حال تصمیم گرفته ایم در این مقاله به مقایسه بین دو پلتفرم ووکامرس و مجنتو بپردازیم. در ادامه با ووکامرس همراه باشید 🙂

مروری بر مجنتو و ووکامرس

مجنتو و ووکامرس دو مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک با میزبانی خود هستند. هر دوی آن‌ها ویژگی های زیادی برای ارائه دارند و شامل معایبی نیز می باشند. در ادامه هر یک را به طور کلی معرفی خواهیم کرد:

مقدمه ای بر مجنتو

مجنتو Magento یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به طور خاص برای تجارت الکترونیک ساخته شده است. که توسط Adobe در سال 2018 خریداری شد، به آن “Adobe Commerce” نیز گفته می شود. این پلتفرم تا حدودی پیچیده است زیرا عمدتاً برای توسعه دهندگان طراحی شده است.

این پلتفرم برای مبتدیان گزینه مناسبی نیست اما اگر از دانش فناوری دارید و قصد طراحی پروژه های بزرگ و پیچیده را دارید، می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی باشد. مجنتو در دو نسخه Magento Open Source و Magento Commerce ارائه می‌شود که در این مقاله تمرکز ما برای مقایسه با ووکامرس بر روی Magento Open Source می‌باشد.

برخی از ویژگی های کلیدی مجنتو عبارتند از:

  • پشتیبانی از محصولات نامحدود
  • صدها افزونه رایگان
  • ادغام های API
  • سیستم طراحی و چیدمان

همانطور که گفته شد با توجه به معطف بودن پلتفرم مجنتو ممکن است بهترین گزینه برای مبتدیان نباید زیرا کمی پیچیدگی در یادگیری دارد اما برای متخصصان توسعه بسیار مناسب است.

مقدمه ای بر ووکامرس

ووکامرس WooCommerce که در سال 2011 راه اندازی شد، یکی از پرکاربردترین پلتفرم های تجارت الکترونیک در جهان است. ووکامرس یک افزونه منبع باز است که بر روی وردپرس، محبوب ترین CMS ساخته شده است.

پلتفرم ووکامرس فوق العاده کاربرپسند است، با یک فرآیند راه اندازی سریع و ساده که می تواند فروشگاه آنلاین خود را در عرض چند دقیقه ایجاد کند. همچنین افزونه های زیادی را برای بهبود عملکرد داخلی ارائه می دهد.

ووکامرس WooCommerce دارای بسیاری از ویژگی های مفید است، از جمله:

  • محصولات نامحدود
  • کتابخانه بزرگ
  • تم های رایگان و ممتاز
  • فرآیند راه اندازی سریع و آسان
  • ویژگی های امنیتی داخلی
  • هزاران پردازنده پرداخت
  • مستندات مفید

WooCommerce معایب زیادی ندارد. تنها باید یاد بگیرید که چگونه بین ووکامرس و وردپرس حرکت کنید.

مقایسه ووکامرس و مجنتو

اکنون که با هر دو پلتفرم آشنا شدیم، وقت آن است که کمی عمیق‌تر به آن‌ها نگاه کنیم. در ادامه، عمیق تر به مقایسه بین ووکامرس و مجنتو خواهیم پرداخت و خواهیم دید که چگونه آنها در جنبه‌های مهم مقایسه می‌شوند.

سهولت در استفاده

سهولت استفاده در یک پلت فرم تجارت الکترونیک بسیار مهم است، به خصوص اگر مبتدی هستید. در این بخش، ووکامرس در صدر قرار می گیرد.

همانطور که اشاره کردیم، Magento بیشتر به سمت توسعه دهندگان با دانش فنی طراحی شده است. بنابراین، برای کاربران عادی نمی تواند آسان باشد. به عنوان مثال، شما باید برخی از کدهای اولیه و بخشی از اصطلاحات فنی را یاد بگیرید. این یک پلت فرم پیچیده تر است که به مهارت های توسعه نیاز دارد.

از طرف دیگر، WooCommerce یک راه حل فوق العاده برای مبتدیان است، به خصوص اگر از قبل با وردپرس آشنایی داشته باشید.

سرعت و عملکرد

سرعت و عملکرد فروشگاه آنلاین شما نقش مهمی در موفقیت شما دارد. به هر حال، اگر صفحات شما زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد یا فرآیند پرداخت شما تاخیر داشته باشد، مشتریان خیلی راضی نخواهند بود.

یک مطالعه تحقیقاتی Quanta با مقایسه عملکرد برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک نشان داد که Magento زمان بارگذاری سریع‌تری نسبت به WooCommerce دارد. با این حال، مقایسه سرعت و عملکرد Magento در مقابل WooCommerce به دلیل تعداد عوامل موجود می‌تواند مشکل باشد. به عنوان مثال، هاستی که استفاده می‌کنید، تعداد افزونه‌هایی که نصب می‌کنید و اینکه آیا تصاویر شما بهینه شده‌اند همگی می‌توانند بر سرعت سایت تأثیر بگذارند.از طرفی WooCommerce دارای چند تم بسیار سریع است.

امنیت

اطمینان از ایمن بودن فروشگاه شما به عنوان یک تجارت آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. خطرات امنیتی در بالاترین حد خود قرار دارند. شما باید راه حلی را انتخاب کنید که به محافظت از داده های شما و اطلاعات شخصی مشتری مانند جزئیات پرداخت کمک کند.

مجنتو و ووکامرس هر دو پلتفرم های منبع باز هستند. این بدان معناست که صاحبان فروشگاه ها باید اقدامات فعال و پیشگیرانه ای را برای محافظت از سایت خود انجام دهند.

همانطور که گفته شد، مجنتو به طور کلی به پلاگین های کمتری نسبت به WooCommerce نیاز دارد. به نوبه خود، این بدان معناست که خطر کمتری برای معرفی آسیب‌پذیری‌های امنیتی وجود دارد. برنامه‌های افزودنی که برای ویژگی‌های امنیتی ارائه می‌کند نسبت به WooCommerce کامل‌تر هستند.

Magento همچنین وصله های امنیتی اختصاصی را ارائه می دهد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اجرای این موارد آسان نیست و ممکن است به کمک توسعه دهندگان حرفه ای نیاز داشته باشید. اگر برای کمک به امنیت فروشگاه خود مشکلی ندارید، Magento ممکن است گزینه بهتری باشد.

مقیاس پذیری

وقتی صحبت از مقایسه ووکامرس و مجنتو می شود، مجنتو یک رقیب قوی است.

با مجنتو، می توانید هزاران سفارش را بدون مشکل پردازش کنید. همین امر را می توان در مورد WooCommerce نیز گفت. هر دو پلتفرم از محصولات نامحدود پشتیبانی می کنند. صرف نظر از پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، ضروری است مطمئن شوید که هاستینگ مورد نظر می‌توانید ترافیک سایت را در زمان شلوغی مدیریت کند.

توسعه پذیری

مجنتو به خودی خود تعداد قابل توجهی از ویژگی های مورد نیاز یک وب سایت فروشگاهی را ارائه می دهد. این موارد شامل گزینه های چند زبانه، قابلیت های چند فروشگاهی و محصولات پیچیده قابل تنظیم است.

ووکامرس به طور پیش فرض دارای ویژگی های زیادی نیست. با این حال، هر دو پلتفرم از طریق پلاگین ها، تم ها و افزونه ها بسیار قابل گسترش هستند.

بازاریابی و سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی آنلاین بخش بزرگی از جذب ترافیک به فروشگاه شما و به نوبه خود افزایش فروش است. بنابراین، یکی دیگر از ملاحظات مهم Mمقایسه ووکامرس و مجنتو این است که ویژگی ها یا گزینه های بازاریابی و SEO در دسترس هستند.

WooCommerce بر روی یک CMS ساخته شده است که در ابتدا برای وبلاگ نویسی در نظر گرفته شده بود. بنابراین، در حال حاضر بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز برای انتشار پست‌ها و سایر کمپین‌های بازاریابی محتوا را شامل می‌شود. همچنین می‌توان آن را با ده‌ها افزونه مختلف بازاریابی و سئو جفت کرد تا به بهینه‌سازی بیشتر محتوا کمک کند.

به طور پیش فرض، مجنتو با قابلیت وبلاگ نویسی داخلی همراه نیست. با این حال، مانند ووکامرس، افزونه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به بهینه‌سازی سایت خود و ادغام آن با ابزارهای بازاریابی مانند Google Analytics استفاده کنید. مجنتو ابزارهای بازاریابی پیشرفته ای را ارائه می دهد.

هزینه

زمانی که می‌خواهید بین پلتفرم‌ها تصمیم بگیرید، هزینه احتمالاً عامل مهمی در تصمیم شما است. Magento و WooCommerce منبع باز هستند، به این معنی که می توانید کد اصلی هر دو را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

با این حال، موارد سفارشی سازی یا هزینه های بلندمدت نیازمند هزینه هستند. به عنوان مثال، احتمالاً قصد دارید از تم ها و افزونه ها برای گسترش ظاهر و عملکرد فروشگاه خود استفاده کنید و این موارد شامل هزینه می باشند. هزینه‌های این پلتفرم‌ها بسته به اینکه کدام افزونه‌های ممتاز را خریداری می‌کنید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. همانطور که اشاره کردیم، افزونه های پریمیوم ووکامرس نسبت به مجنتو مقرون به صرفه تر هستند.

در پایان

انتخاب یک پلتفرم برای تجارت الکترونیک کار آسانی نیست. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، به خصوص هنگامی که مقایسه ووکامرس و مجنتو را مطالعه کردید، که هر دو راه حل های قوی با مقدار زیادی برای ارائه هستند. اگر کسب‌وکار کوچک‌تری هستید و تجربه توسعه زیادی ندارید، WooCommerce بهترین کار را دارد. با این حال، Magento می‌تواند انتخاب خوبی باشد، اگر به دانش برنامه نویسی تسلط دارید و به دنبال راه‌حل پیشرفته‌تری هستید.

امیدواریم از مقایسه ووکامرس و مجنتو لذت برده باشید. اگر نظر یا تجربه ای خصوص هر یک از پلتفرم ها دارید با ما در بخش دیدگاه ها در میان بگذارید.

امتیاز به مطلب

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ووکامرس فارسی گردآوری شده و صرفا چهت اگاه سازی است.

منبع: سایت ووکامرس فارسی

دکمه بازگشت به بالا