فناوری های نوین

پیاده‌روهای کره جنوبی در قبضه ربات‌های هوشمند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، وزارت تجارت، صنعت و انرژی اعلام کرد قانون جدید ربات های هوشمند و دیگر مقررات مربوطه اجرایی می شوند. به این ترتیب ربات های خودران می توانند در کنار عابران پیاده تردد کنند.

قبل از هفته گذشته، این ربات ها اجازه نداشتند به تنهایی در پیاده روهای کره جنوبی حرکت کنند و حتما باید یک اپراتور انسانی آنها را همراهی می کرد تا در همه حال حرکات آنان را رصد کند.

اما قوانین جدید به ربات هایی تا وزن 1100 پوند اجازه می دهد با سرعت 9.3 مایل برساعت تردد کنند. مشابه این محدودیت سرعت برای ویلچرهای برقی نیز وضع شده است.

در صورتی که ربات خودران از پیاده رو خارج شود یا علائم ترافیکی را نقض کند، اپراتور آن جریمه خواهد شد. همچنین ربات ها باید بیمه شوند و الزامات ایمنی را رعایت کنند.

از سوی دیگر به مردم هشدار داده شده تا از ظهور ربات ها شگفت زده نشوند، مسیر آنها را مسدود نکنند و عامدانه آنها را ویران نکنند.

پیش بینی می شود چنین ربات هایی باعث شکوفایی کسب وکارهای شوند که آماده بهره برداری از فناوری خودران ( مانند سرویس های تحویل محموله و غیره) هستند.

وزارتخانه مذکور نیز پیش بینی می کند این ربات ها به حفظ امنیت نیز کمک کنند زیرا آژانس ملی پلیس کره جنوبی تصمیم دارد سال آینده ربات های گشت زن را رونمایی کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا