فناوری اطلاعات

فیزیوتراپی چیست؟ و چه مزایایی دارد؟


در این مطلب به بررسی فیزیوتراپی و روش‌های پر استفاده این درمان فیزیکی می‌پردازیم؛ همچنین در این متن گفته می‌شود که با این روش درمانی کدام بیماری‌ها و اختلالات را می‌توان کنترل و بهبود بخشید. علاوه بر این یکی از اولین و بهترین فیزیوتراپی‌های ایران را نیز معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین اگر از دردهای اسکلتی و ناتوانی‌های حاصل شده رنج می‌برید، می‌توانید همین حالا با مشورت فیزیوتراپیست ذاکر مشفق؛ جلسات فیزیوتراپی را به منظور بهبود و درمان خود آغاز کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از فیزیوتراپی کیانپارس، دکتر مشفق یکی از فیزیوتراپیست‌‌هایی است که در کلینیک کیانپارس اهواز واقع در استان خوزستان به بیماران خدمات درمانی ارزشمندی را ارائه می‌دهد. این متخصص که از دانشگاه نامز اسپانیا فارغ‌التحصیل شده، به عنوان یکی از بهترین و با تجربه‌ترین اعضای انجمن فیزیوتراپی کانادا و ایران در شناخته می‌شود. تجربه و دانش بالا این فرد باعث شده است تا از وی به عنوان یکی از بهترین دکترهای فیزیوتراپی در ایران یاد شود.

مراقبت‌های لازم پس از جلسات فیزیوتراپی

منظور از مراقبت‌های لازم پس از جلسات فیزیوتراپی مجموعه اقداماتی است که باعث می‌شود تأثیرات فیزیوتراپی چندین برابر شود. برخی از این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • تنظیم یک رژیم غذایی سالم و مقوی
  • انجام تمرینات ورزشی در خانه
  • ماساژ درمانی در صورت نیاز
  • استفاده از کمپرس آب گرم و سرد در منزل

بهترین روش‌های درمانی فیزیوتراپی کدامند؟

همانگونه که پیشتر نیز اشاره کردیم منظور از فیزیوتراپی مجموعه‌ای است از روش‌های درمانی کاربردی که هر کدام به منظور رفع اختلالات و کنترل دردهای مختلف به کار می‌روند.

از آنجایی که امروزه این شیوه درمانی نسبت به گذشته اهمیت و جایگاه بیشتری پیدا کرده است، تصمیم داریم در این مطلب به بررسی کاربرد و روش‌های مختلف آن بپردازیم.

دکترای فیزیوتراپی ایران

کلینیک تخصصی فیزیوتراپی کیانپارس؛ دارای مجوز رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور بوده و با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا، سعی در ارائه بهترین خدمات، با کیفیتی مطلوب به شما عزیزان را دارد.

در این کلینیک، کادری مجرب و متعهد با مدیریت و نظارت جناب آقای دکتر ذاکر مشفق، بهترین روش‌های درمانی را به کار می‌گیرند، تا باری دیگر لذت سلامتی و تندرستی را برایتان به ارمغان آورند؛ همچنین شما می‌توانید پیش از آغاز پروسه درمان خود، از طرح مشاوره تخصصی کلینیک بهره‌مند شده و با آگاهی و شناخت کامل از فرایند درمان، نسبت به شروع آن اقدام نمایید.

دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی ایران(irandpt)

IRAN_DPT مخفف Iran_Doctor-of-physical-therapy کلمه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در ایران می‌باشد.

کلینیک فیزیوتراپی کیانپارس

در حال حاضر کلینیک فیزیوتراپی کیانپارس، بیش از یک دهه است که خالق لبخند رضایت بر لبان بیماران بوده و با ارائه بهترین خدمات و برنامه‌های درمانی در سریع‌ترین زمان ممکن، مجدداً مهم‌ترین دارایی انسان، یعنی سلامتی را به او هدیه می‌دهند.

از جمله ویژگی‌های بارزی که موجب محبوبیت کلینیک کیانپارس در میان بیماران شده عبارتند از:

  1. طرف قرارداد با انواع مختلف بیمه‌های درمانی
  2. ساعت کاری طولانی و آماده خدمات‌رسانی به بیماران محترم
  3. همه روزه به جز ایام تعطیل شنبه تا چهارشنبه (۸ تا ۲۲:۳۰) پنجشنبه (۸ تا ۲۰:۰۰)
  4. ارائه انواع خدمات درمانی فیزیوتراپی، نظیر: لیزر کم توان و پر توان، مگنت درمانی، تراکشن گردن و کمر، شاک ویو، موبیلیزاسیون و منیپولاسیون مفاصل و…
  5. امکان ارسال کار درمانگر و فیزیوتراپیست‌های مرد و زن به سرتاسر کشور و به خصوص خوزستان و به ویژه کلینیک فیزیوتراپی اهواز
  6. دارای مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور
  7. استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی پیشرفته و مدرن نظیر: وازوترین، بیوفیدبک، cpm و…

فیزیوتراپیست کیست و چه وظایفی دارد؟

فیزیوتراپیست‌ها متخصصانی هستند که آموزش دیده‌اند تا با استفاده از حرکات و تکنیک‌های فیزیکی به بیماران کمک کنند تا دردهای خود را کنترل کرده و ضعف‌های خود را از بین ببرند و در نهایت سلامت خود را مجدد به دست آورند.

فیزیوتراپی

این متخصصان با استفاده از دستگاه‌های خاص سعی دارند اهداف درمانی خود را پیش برده و نقش مؤثری در کاهش درد و کنترل بیماری‌های عصبی و عضلانی داشته باشند.

فیزیوتراپی اندام‎های مختلف و درمان بیماری‌های مربوطه

تحقیقات گسترده انجام شده در حوزه فیزیوتراپی نشان داده است که بسیاری از بیماری‌ها را با این شیوه درمانی می‌توان کنترل، درمان و بهبود بخشید. همین موضوع باعث شده است تا از فیزیوتراپی به عنوان یکی از درمان‌های مهم و اثرگذار در عصر حاضر یاد شود.

در پی پیشرفت‌های گسترده علم پزشکی امروزه شاهد درمان و کنترل بسیاری از عارضه‌های اسکلتی و عضلانی به وسیله روش‌های درمانی استاندارد، موسوم به فیزیوتراپی هستیم. در پاسخ به چیستی فیزیوتراپی باید بگوییم که مجموعه‌ای از اقدامات درمانی می‌باشد که با هدف کنترل و بهبود دردهای اسکلتی و عضلانی یا افزایش توانایی‌ها انجام می‌گیرد.

سؤالات متداول

تعداد جلسات فیزیوتراپی چقدر است؟ تعداد جلسات فیزیوتراپی بسته به میزان آسیب دیدگی با نظر پزشک مربوطه مشخص می‌شود.

فرق ارتوپدی و فیزیوتراپی چیست؟ متخصصان فیزیوتراپی به طور تخصصی روی درمان‌های فیزیکی و بهبود عملکرد فعالیت می‌کنند اما ارتوپدیست‌ها به بررسی، تشخیص و درمان سیستم‌های حرکتی می‌پردازند.

در کجا می‎توان به فیزیوتراپیست دسترسی پیدا کرد؟ فیزیوتراپیست‌ها در مراکز درمانی چون کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و همچنین بیمارستان‌ها به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

3855 ویژه استان(خوزستان)

09165050101

06133336890-91

[email protected]

kianparsphysiotherapy@

0613855 

خط ویژه درون استانی

91_06133336890

09165050101 

نشانی: ایران؛ خوزستان، اهواز، کیانپارس، خیابان مهرشرقی، مجتمع پزشکی مهر طبقه سوم

منبع: فیزیوتراپی کیان پارس اهواز(irandpt.com)

انتهای رپرتاژ آگهی

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا