اخبار سایت

فریب ChatGPT توسط یک کاربر یوتیوب




در اوایل سال جاری میلادی یک کاربر یوتیوب توانست چت جی پی تی را وادار به تولید کد فعالسازی ویندوز ۹۵ کند. هرچند این کار سرگرم کننده بود اما مصارف زیادی نداشت زیرا تقاضای زیادی برای سیستم عاملی که حدود ۲۷ سال قبل عرضه شده، وجود ندارد.

به گزارش ایتنا از مهر، کارشناسان بر این عقیده بودند که چت جی پی تی نمی تواند کلید برای نسخه های مدرن ویندوز بسازد، اما به نظر می رسد این عقیده اشتباه باشد.

در همین راستا یک کاربر توئیتر به نام «سید» سعی کرد این کار را انجام دهد. وی به جای آنکه به طور مستقیم خواستار کلید دسترسی به محصول شود، از چت جی پی تی خواست تا مانند مادربزرگ فوت شده او عمل کند که کلیدهای ویندوز را می خواند تا نوه اش بخوابد. جالب آنکه این روش کارآمد بود و چت جی پی تی مجموعه ای از کلید های ویندوز و همچنین تسلیت خود را به کاربر ارائه کرد! این حقه برای ویندوز ۱۰ و ۱۱ کارآمد بود .

طبق گزارش های مختلف به نظر می رسد چت بات ها کلیدهای نصب عمومی نرم افزاری را ارائه کرده اند که احتمالاً از وب حذف شده‌اند.

با کمک برخی از این کلید ها می توان ویندوز را نیز نصب کرد اما به نظر می رسد آنها به کاربر اجازه نمی دهند سیستم OS را فعال کند. چنین کلیدهایی برای مقاصد تست یا ارزیابی مفید هستند اما اگر کاربر به دنبال راه حلی دائمی است، این روش مناسب وی نخواهد بود.

حتی اگر چت بات کلید هایی را فراهم کند که اجازه فعالسازی سیستم OS را بدهند، کارشناسان استفاده از آنها را توصیه نمی کنند.

این درحالی است که استفاده کردن از آنها هیچ مبنای حقوقی یا قانونی ندارد و البته قیمت مجوز استفاده از ویندوز نیز چندان بالا نیست. مایکروسافت مجوز ویندوز ۱۱ هوم را به طور مستقیم ۱۳۹ دلار می فروشد اما می توان آن را از منابع دیگر نیز با قیمت کمتر خرید.

همچنین روش های قانونی برای دسترسی رایگان یا با تخفیف قابل توجه به ویندوز وجود دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا