اخبار سایت

آخرین جزئیات و قیمت فیبرنوری در تهران اعلام شد



علی ملک جعفریان – مدیر عامل مخابرات تهران در نشست خبری درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری در این استان اظهار کرد: شرکت مخابرات تامین کننده زیر ساخت‌های شهری است و مخابرات تهران هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته او مخابرات در استان تهران یک میلیون ۴۰۰ هزار پورت دیتا به مشتریان خود ارایه داده که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت مربوط به ADSL است و در حال حاضر تعداد واگذاری این شرکت در فیبر نوری به ۱۲۰ هزار عدد رسیده است.

وی افزود: از میزان پورت‌های ارایه شده توسط مخابرات در تهران، حدود ۸۰۰ هزار مشتری بر روی سیم مسی ما  پوشش دارند و در نتیجه از آن استفاده می کنند و در حال حاضر تعداد واگذاری ما در فیبر نوری به ۱۲۰ هزار عدد رسیده است.

ملک جعفریان گفت: از ابتدای سال ۲۲ افتتاح داشتیم که آخرین آن، روز ۲۵ بهمن ماه در شهرک اکباتان انجام شد و ۳۸ هزار واحد مسکونی را فیبرکشی کردیم. درحال حاضر سرعت فیبر بر روی  ۳۰۰ مگ بسته شده است و برای سال آینده هم برنامه ایجاد ۱۵۰ هزار پورت فیبرنوری را در برنامه خود داریم. در تهران ۱۳ میلیون زوج  سیم مسی داریم که هزینه جابه‌جایی آن بالاست، بنابراین باید زیرساخت‌های خود را هوشمندانه جابه‌جا کنیم که دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در ادامه با اشاره به خرابی های زیرساختی تصریح کرد: معمولا خرابی‌ها در سطح جهانی هم رخ می‌دهد اما در کشور شاید یک الی دو درصد اعلام خرابی کنند که ۷۰ درصد خرابی‌ها هم از سوی خود مشتریان است.

چرایی کند بودن پروژه فیبرنوری در تهران
وی با اشاره به چرایی کند بودن پروژه فیبرنوری در تهران گفت: معمولا فناوری‌های جدید در ابتدا از سوی مردم استقبال نمی‌شوند تا این نیاز که همان سرعت است، فراهم شود. در کنار این موضوع ما باید تبلیغات هم انجام دهیم که وزیر ارتباطات اکنون به این موضوع وارد شده است. ما برای اینکه واگذاری‌ها خوب انجام شود، تعدادی پارتنر گرفته‌ایم که الان ۸ مورد هستند و مردم می توانند از طریق تماس با ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۰ درخواست دهند که سرویس به آنها ارائه شود؛ اما اولویت فیبرکشی با ساختمان‌های بلند است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا