اخبار سایت

تیم برتون: هوش مصنوعی روح و انسانیت شما را می‌رباید



«تیم برتون» که با خلق شخصیت‌های متمایز در سینما شناخته می‌شود، در مصاحبه جدیدی از هوش مصنوعی و تهدیدی که برای انیمیشن ممکن است داشته باشد گفته است. استفاده از هوش مصنوعی در هالیوود یکی از نگرانی‌های نویسندگان و بازیگرانی است که از ماه‌ها قبل دست به اعتصاب زده‌اند.

این فیلمساز در این مصاحبه درباره مقاله‌ای اظهار نظر می‌کند که ژوئیه گذشته در «بازفید» منتشر شد و با هوش مصنوعی نشان داد فیلم‌های دیزنی چگونه به نظر می‌رسیدند اگر برتون آن‌ها را کارگردانی کرده بود.

برتون در واکنش به این گزارش می‌گوید: «با هوش مصنوعی نسخه من از شخصیت‌های دیزنی را ساخته‌اند! حسی که به شما می‌دهد را نمی‌توانم توصیف کنم. من را به یاد فرهنگ‌هایی می‌اندازد که می‌گویند: «عکس نگیرید چون روح شما را می‌کاهد.»»

هوش مصنوعی شخصیت‌هایی چون «السا» از انیمیشن «یخ‌زده» (Frozen) را با چهره‌ای رنگ‌پریده و لباسی سیاه در دنیای برتون بازآفرینی کرده است. شخصیت «آرورا» از «زیبای خفته» (Sleeping Beauty) نیز چهره مشابهی با بخیه‌هایی روی گونه و با لباسی به رنگ سیاه تولید شده است.

هرچند برتون بعضی از تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را «خیلی خوب» می‌داند اما توضیح می‌دهد که لذت خلق آن‌ها را هیچ‌کس حس نخواهد کرد: «کاری که می‌کند این است که چیزی را از درون شما می‌مکد. چیزی از روح یا روان شما برمی‌دارد؛ این خیلی آزاردهنده است، به‌ویژه اگر به شما مرتبط باشد. مثل این است که یک ربات انسانیت شما را بگیرد، روح شما را.»

برتون در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید فیلمسازی برای استودیوهای بزرگ می‌تواند تجربه‌ای فرساینده باشد اما همچنان سعی دارد روی جنبه‌های مثبت پروژه‌هایش تمرکز کند.

او می‌گوید: «به همین دلیل برای من سخت است که از آن پس فیلم‌ها را تماشا کنم، چون هنوز هر جنبه احساسی آن را حس می‌کنم. از آن رها نمی‌شوم. اما از همکاری با همه آن آدم‌ها لذت می‌برم. در این فیلم آخر، «بیتل‌جوس ۲» (Beetlejuice 2)، واقعاً لذت بردم. سعی کردم همه‌چیز را کنار بگذارم و به اصول اولیه کار با آدم‌ها و بازیگران و عروسک‌ها برگردم. بازگشتی بود به علت علاقه به فیلمسازی.»

برتون اضافه می‌کند که این دنباله پیش از اعتصاب بازیگران روزهای پایانی فیلمبرداری را سپری می‌کرده است: «به معنای واقعی کلمه یک روز و نیم مانده بود. می‌دانیم باید چه کنیم. ۹۹ درصدش ساخته شده.»

«بیتل‌جوس ۲» با بازی «جنا اورتگا»، «مایکل کیتون»، «وینونا رایدر»، «کاترین اوهارا» و «ویلم دافو» در حال حاضر قرار است ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ اکران شود.

منبع: سایت سی‌نما

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا