فناوری های نوین

شراکت جدید آمریکا و انگلیس درباره ایمنی هوش مصنوعی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا و میشل دونلان وزیر فناوری انگلیس تفاهم نامه ای امضا کردند تا به طور مشترک آزمایش مدل های هوش مصنوعی پیشرفته را توسعه دهند. این کشورها قبلا در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی انگلیس که در نوامبر ۲۰۲۳ برگزار شده بود، نسبت به ایجاد ایمنی فناوری مذکور متعهد شده بودند.

ریموندو در این باره گفت: همه ما می دانیم که هوش مصنوعی فناوری نسل ما است. این همکاری علاوه بر تسریع فعالیت موسسات ما در تمام سطوح، ریسک های مربوط به نگرانی های امنیت ملی و همچنین نگرانی های وسیع تر جامعه را برطرف می کند.

آمریکا و انگلیس جزو کشورهایی هستند که در حال ایجاد انستیتوهای ایمنی هوش مصنوعی دولتی هستند. انگلیس در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد انستیتوی دولتی آن انواع مختلف هوش مصنوعی را بررسی و آزمایش می کند. آمریکا نیز در نوامبر همان سال اعلام کرد یک انستیتو ایمنی افتتاح می کند تا ریسک های مربوط به مدل های هوش مصنوعی پیشرو را ارزیابی کند. این انستیتوی دولتی اکنون با ۲۰۰ شرکت و موسسه همکاری دارد.

براساس این همکاری انگلیس و آمریکا یک تست مشترک روی یک مدل هوش مصنوعی که در دسترس عموم است انجام می دهند و قصد دارند نیروهای انسانی را بین این موسسات تبادل کنند. هر دو کشور مشغول ایجاد شراکت هایی مشابه با کشورهای دیگر هستند تا ایمنی هوش مصنوعی را گسترش دهند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا