فناوری های نوین

اعطای گواهی صلاحیت حرفه‌ای به شتاب‌دهنده‌ها



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدجواد صدری مهر در دومین روز از نشست گردهمایی شتاب‌دهنده‌های برتر ایران که در معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، فرایند شتابدهی با اشاره صدور گواهی صلاحیت برای شتابدهنده‌ها درباره آن توضیح داد و گفت: گواهی صلاحیت، یک گواهی برای اعتباربخشی مجموعه‌های شتابدهنده ها است و از این طریق اعلام می‌کنیم که یک شتابدهنده استانداردهای لازم را پاس کرده است یا خیر.

صدری مهر تأکید کرد: امروز شاهد هستیم، مجموعه‌هایی با عنوان شتاب‌دهنده تشکیل شدند و بعضاً منتورهایی را به کار گرفته‌اند که یک کار تجاری در بازار انجام نداده‌اند و صرفاً با یکسری جملات انگیزشی کارهایی انجام داده‌اند.

دستیار معاون علمی رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری با بیان اینکه صدور گواهی صلاحیت منجر به اعتماد سازی می‌شود، گفت: ما کشوری با منابع مالی و ارزی فراوان نیستیم و محدودیت‌های جدی داریم و نمی‌توان برای حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان آبیاری غرقابی داشته باشیم؛ مدل ما برای حمایت از دانش بنیان‌ها آبیاری قطره‌ای است تا این مجموعه‌ها بتوانند به محصول برسند.

وی با بیان اینکه با این رویکرد، طرح اعطای گواهی صلاحیت را تعریف کردیم تا بتوانیم حمایت‌های کافی داشته باشیم، ادامه داد: شتاب‌دهنده‌های برتر کشور طبق استانداردهای شاخص از سوی مرکز شتابدهی پارک پردیس مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

این مقام مسؤول معاونت علمی، شتاب‌دهنده‌های دارای گواهی صلاحیت را شتابدهنده هایی عنوان کرد که نسبت به سایر شتاب‌دهنده‌ها دارای امتیاز بالاتری هستند.

دستیار معاون علمی رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری درباره تفاوت حمایت‌های معاونت از شتابدهنده ها در دوره قبلی با دوره فعلی توضیح داد و گفت: قبلاً کاری که در حوزه شتابدهنده ها انجام می‌شد، حمایت‌های متعارف بود و هر شرکتی که فرایند شتابدهی را طی می‌کرد حمایت چند ده میلیون تومانی دریافت می‌کرد ولی در دوره جدید تلاش بر این است که شتاب‌دهنده‌هایی که گواهی صلاحیت دریافت می‌کنند و فعالیت خود را توسعه داده‌اند، حمایت‌های ۱۵ برابری نسبت به حمایت‌های قبلی دریافت کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا