فناوری های نوین

جزییات راه اندازی بزرگترین پردیس «هوش مصنوعی»



به گزارش خبرنگار مهر، پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تخصصی کشور، در زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع و با مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع اعیان، ساخته شد.

محسن نظری رییس پارک علم و فناوری سمنان در همین رابطه اهمیت اقتصاد دیجیتال و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و همچنین وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی ماهر و تحصیل‌کرده استان در حوزه‌های مختلف نرم‌افزار، هوش مصنوعی و … را از جمله دلایل راه‌اندازی این مرکز عنوان کرده است.

به گفته‌ رئیس پارک علم و فناوری سمنان اولویت پذیرش و حمایت از واحدهای فناور در حوزه فناوری‌های نوظهور نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ و پردازش ابری، زنجیره‌های بلوکی، فناوری‌های هوشمندسازی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان قرار دارد، عنوان کرد.

وی تمرکز بر پرورش نیروی انسانی در حوزه‌های اولویت دار با برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی، استقرار شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و بزرگ‌ شدن استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال را از برنامه های این پردیس برشمرد.

نظری ادامه داد: گسترش توانمندی‌های دیجیتال برای تیم مدیریت و شرکت‌های مستقر در پارک و استفاده از فناوری‌های دیجیتال به منظور برقراری ارتباطات داخلی و خارجی در پارک و تمرکز بر توانمندی‌ها و نیازهای استان در این حوزه و … در دستور کار این پردیس قرار دارد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا