فناوری اطلاعات

لابی گوگل برای جلوگیری از قانونمندسازی شرکت های فناوری در برزیل



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، لایحه ۲۶۳۰ که به قانون اخبار جعلی نیز مشهور است، شرکت های اینترنتی، موتورهای جستجو و سرویس های پیام رسان را متعهد می کند تا محتوای قانونی را بیابند و گزارش دهند و در صورت نقض قانون باید جریمه های سنگین بپردازند.

شرکت های فناوری از جمله گوگل از مدت ها قبل علیه تصویب این لایحه لابی کرده اند. این شرکت فناوری آمریکایی یک لینک به موتور جستجوی خود در برزیل افزوده بود که به وبلاگ های مخالف لایحه متصل می شد و از کاربران می خواست در این زمینه از نمایندگانشان لابی کنند.

فلاویو دینو وزیر دادگستری برزیل دیروز به گوگل دستور داد تا لینک مذکور را تغییر دهد و اعلام کرد این شرکت پس از دریافت هشدار ۲ ساعت فرصت دارد و در صورت عدم پیروی از قانون به ازای هر ساعت تخلف ۱۹۸ هزار دلار جریمه می شود.

وزیر دادگستری در یک کنفرانس خبری گفت لینک گوگل تبلیغی مخفیانه و گمراه کننده در خصوص موضع این شرکت علیه قانون به حساب می آید. او در این باره افزود: این لینک چیست؟ یک مقاله؟ این یک شرکت رسانه ای یا تبلیغاتی نیست.

شرکت آمریکایی فناوری مذکور لینک را حذف کرد، هرچند گوگل از حق خود برای نشان دادن نگرانی هایش از طریق کمپین های بازاریابی در پلتفرم ها دفاع و هرگونه تغییر نتایج جستجوی اینترنتی به نفع محتوای مخالف لایحه مذکور را انکار کرد.

در بیانیه گوگل آمده است: ما از مذاکرات درباره اقدامات جهت مقابله با پدیده اخبار جعلی پشتیبانی می کنیم. تمام مردم برزیل حق دارند در این گفتگو شرکت کنند.

لایحه ۲۶۳۰ که شرکت ها را برای عدم گزارش دهی اخبار جعلی جریمه می کند قرار بود دیروز برای رای گیری در کنگره ارائه شود. اما با مخالفت قانونگذاران روبرو شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا