اخبار سایت

عکس روز ناسا: پانورامای فرود آپولو ۱۱


آیا به تازگی شاهد پانورامایی از مکان دیگری به جز کره زمین بوده‌اید؟ این پانوراما که از اسکن‌های با وضوح بالای فریم‌های اصلی فیلم ساخته شده، چشم‌اندازی از محل فرود آپولو ۱۱ بر روی دریای آرامش ماه را نشان می‌دهد.
 
این تصاویر ۵۵ سال پیش و اندکی پس از فرود در ۲۰ ژوئیه سال ۱۹۶۹ توسط نیل آرمسترانگ از پنجره ماژول ماه‌نشین Eagle گرفته شده‌اند. فریم سمت چپ (AS11-37-5449) اولین عکسی است که توسط یک انسان از مکانی غیر از کره زمین گرفته شده است.

 

نازل‌های تراستر در پیش‌زمینه سمت چپ (به سمت جنوب) دیده می‌شوند، در حالی که در سمت راست (غرب) سایه Eagle قابل مشاهده است. برای درک مقیاس باید گفت که دهانه بزرگ و کم‌عمق در سمت راست حدود ۱۲ متر قطر دارد.

فریم‌های گرفته‌شده از پنجره‌های ماژول این ماه‌نشین حدود یک ساعت و نیم پس از فرود، قبل از قدم گذاشتن بر سطح ماه، به منظور مستندسازی محل فرود در صورت نیاز به ترک زودهنگام گرفته شده‌اند.
 
گفتنی است آپولو ۱۱ یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های فضایی تاریخ است که اولین بار انسان‌ها را به ماه برد. این تصاویر نشان‌دهنده محیط بی‌جان و زیبای سطح ماه هستند و نمایی تاریخی از نخستین قدم‌های انسان بر سطح یک جرم آسمانی دیگر را ارائه می‌دهند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا