اخبار سایت

سونی درخواست اپل برای افزایش ظرفیت صفحه نمایش ویژن پرو را رد کرد



در حالی‌که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند تعداد محدودی از هدست واقعیت ترکیبی اپل – ویژن پرو- عرضه شود، اما اپل از سونی خواسته تا تعداد بیشتری از صفحه نمایش این هدست را بسازد.

البته سونی این درخواست اپل را رد کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از Appleinsider، علیرغم پیش‌بینی‌ها از فروش تعداد محدودی از هدست ویژن پرو،  تیم کوک اعلام کرد که این هدست‌ها از اوایل سال 2024 به فروش خواهند رسید. اپل قصد دارد ساخت این هدست‌ واقعیت ترکیبی را  با کمتر از 100000 دستگاه شروع کند.

اپل توجه چندانی به شایعات منتشر شده پیرامون این هدست جنجالی ندارد و حتی قصد تسخیر بازار هدست‌ها با ویژن پروی پرسروضدا نیز دارد. برهمین اساس، از کمپانی سونی نیز خواسته تا برای تولید صفحه نمایش بیشتر این هدست آماده باشد.

براساس اعلام The Elec، سونی قادر است بین 100000 تا 200000 دستگاه در هر سه ماهه بسازد. این یعنی در مجموع 800000 پنل. با فرض اینکه هر یک پنل به ازای هر چشم در هدست باشد، که اپل تنها می‌تواند در سال 2023 حداکثر حدود 400000 هدست Vision Pro بسازد.

 

سونی درخواست اپل برای افزایش ظرفیت صفحه نمایش ویژن پرو را رد کرد

رونمایی از این هدست، هفته گذشته و در مراسمی در کوپرتینوی کالیفرنیا در مقر اپل برگزار شد. تیم کوک این هدست را این‌گونه توصیف کرد: این هدست به کاربران اجازه می‌دهد که «محتوای دیجیتال را گویی که در دنیای واقعی اطرافشان وجود دارد، ببینند، بشنوند و با آن تعامل کنند.»

– مطالب مرتبط:

ویدئوی ۳۶۰ درجه‌ای از هدست ویژن پروی اپل


تجربه استفاده از هدست جنجالی «ویژن پرو» اپل چگونه است؟

رونمایی اپل از هدست ویژن پرو با قابلیت کنترل با چشم

به گزارش ایتنا، این هدست با استفاده از ترکیبی از دست‌ها، چشم‌ها و صدای کاربر و کارهایی مثل زدن انگشت‌ها به یکدیگر برای انتخاب گزینه‌ها کار می‌کند. کاربران این هدست می‌توانند علاوه بر مشاهده نرم‌افزار‌ها در فضای اطراف به صورت مجازی آن‌ها را با حرکت چشم، دست و یا صدای خود کنترل کنند.

ویژن پرو  ۱۲ دوربین و یک دکمه تاج دیجیتالی (Digital Crown) مشابه ساعت‌های هوشمند اپل دارد. با این تفاوت که در این هدست با این دکمه می‌توان بین محیط‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی رفت‌ و آمد کرد.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا