فناوری های نوین

دانشجوی دانشگاه تهران مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات را کسب کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، احسان آقاجانی ریزی دانشجوی دکتری گردشگری پردیس بین‌المللی قشم دانشگاه تهران با ارائه ایده و اختراع خود در زمینه گردشگری هوشمند، موفق به کسب مدال نقره جهانی این دوره از مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات شد. مدال طلای این مسابقات به نماینده کشور انگلستان و مدال برنز به نماینده ژاپن رسید.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات از ۲۰ تا ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ (۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲) به صورت حضوری و برخط و همچنین در دو قالب انفرادی و گروهی برگزار شد که ۸۳۰ اختراع از ۵۰ کشور جهان و ۱۵۰۰ مخترع در این رویداد شرکت کردند.

علاوه بر ایران، مخترعانی از کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، سوئیس، سوئد، فرانسه، هلند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مراکش، قطر، بحرین، لبنان، لهستان، روسیه، هنگ‌کنگ، سنگاپور، برزیل، مالزی، امارات متحده عربی، چین و … در این دوره مسابقات حضور داشتند.

میزان تقاضای عمومی، اقتصادی و به مقرون به صرفه بودن و دوستدار محیط زیست بودن از مهمترین معیارهای اعضای هیأت داوران در بررسی اختراعات شرکت داده شده در سومین دوره مسابقات بین‌المللی ایده و اختراعات بود.

این اختراعات و نوآوری‌ها در ۱۳ گروه شامل علوم کامپیوتر (نرم‌افزار)، ماشین‌آلات، مهندسی عمران، حفاظت از محیط زیست، کشاورزی، پزشکی، الکترونیک، هوافضا، مکانیک، ژنتیک و غیره دسته‌بندی شدند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا