اخبار سایت

رودست نخوردن در خرید و فروش سهم



—————- رپرتاژ آگهی —————–

علی امین قلم: سه ماهه پاییز که به پایان می رسد، سهامداران، چشم از کدال بر نمی دارند؛ به ویژه، آنهایی که بازار  را به صورت حرفه ای و بنیادی پیگیری می کنند. تحلیلگران بنیادی از کدال انتظار دارند آنها را زودتر به اطلاعات برساند. اما نمی رساند.
شرکتهایی که زودتر گزارش میدهند همیشه شرکتهای دارای حساب و کتاب درست نیستند.  بی حسابو  کتابها هم ممکن است زودتر اطلاعات منتشر کنند. حتی دیده شده شرکتهایی که همینطوری و بی هوا گزارش رد می کنند، زودتر از همه گزارشهای فصلی خود را در کدال بار می گذارند تا حسابرسی بشود و ادامه ماجرا. البته اصولا و به طور میانگین، اننتشار گزارش های فصلی دست کم یک ماه  میبرد.

گزارش ها وضعیت سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه و یکساله شرکت ها را از طریق آمارو ارقام تشریح می کنند. یعنی  به طور میانگین،  سهامدار خرد، اگر منتظر گزارش سه ماهه باشد، حداقل چهارماه از اطلاعات  و اتفاقات شرکتها عقب است.

گزارشها گذشته را تشریح می کنند در گزارشها ناشران به سهامدار می گویند که در مدت  مشخصی از سال این اتفاقات در شرکت افتاده و به ازای هر سهم این میزان سود یا زیان عاید سهامدار شده است.

گزارش ها هیچ کاری با آینده ندارند. مگر اینکه تصور کنیم در شرکتها و بنگاههای اقتصادی نیز گذشته چراغ راه آینده است و ممکن است همین روند مجدد طی بشود. شادی تا حدودی این مسیر و این تحلیل درست باشد و چرا که  تحلیلگر مشاهد می کند که روند شرکت در ماههای گذشته و سالهای گذشته  چگونه بوده و طبیعتا اگر اتفاقات غیر قابل پیش بینی، پیش نیاد همین روند نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گذاری بازار سهام
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا