فناوری های نوین

اتاق عمل کاملا ایرانی رونمایی شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهورکه برای رونمایی از محصولات دانش‌بنیان دارویی و حضور در چهارمین رویداد ملی «صنعت دانش‌بنیان» در پارک علم و فناوری پردیس حضور داشت در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی ساخت ایران عنوان کرد: این نمایشگاه جلوه‌ای از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت است و اکنون بخش قابل توجهی از نیاز صنعت سلامت به تجهیزات پزشکی پیشرفته، در داخل کشور تولید می‌شود. ضمن آن‌که در قالب تعاملات بین‌المللی و دعوت از هیئت‌های فناور سایر کشورها، تلاش می‌کنیم مسیر ورود این تجهیزات به بازارهای بین‌المللی هموار شود.

دهقانی ادامه داد: تنها بخش کوچکی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در ساخت تجهیزات پزشکی که تعدادی از آن‌ها، در همین پارک فناوری پردیس مستقر هستند، به نمایش درآمد که به مرور بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. نمایشگاهی که فرصتی مناسب برای آشنایی بازدیدکنندگان از جمله مسؤولان داخلی و از دیگر کشورها با توانمندی دانش‌بنیان‌های ایران فراهم می‌کند.

وی افزود: امروز همچنین چهارمین رویداد صنعت دانش‌بنیان به عنوان یک برنامه ملی برای ایجاد ارتباط دانش‌بنیان‌های حوزه‌های مختلف با صنایع مرتبط برگزار می‌شود که در قالب این رویداد، قراردادهایی نیز امضا خواهد شد که در هر دوره مرتبط به یک حوزه خاص بوده و این دوره به حوزه سلامت اختصاص دارد.

دهقانی با اشاره به آغاز به کار خط تولید و رونمایی از ۳ ماده اولیه دارویی راهبردی یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، افزود: رونمایی از خط تولید مواد اولیه دارویی که در تولید داروهای درمان سرطان کاربرد دارند و داروهای پروبیوتیک رونمایی شد و توافقات خوبی برای کمک به حل مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه سلامت با حضور وزیر محترم صمت و بهداشت صورت گرفت.

گفتنی است تجهیزات پزشکی به نمایش درآمده در قالب این نمایشگاه، توسط تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند تولید و تجاری‌سازی شده‌اند که ضمن تأمین نیاز حوزه سلامت، به سایرکشورها نیز صادرات داشته‌اند.

بخشی از تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه در اتاق عمل کاربرد دارند و در مجموع زمینه را برای شکل‌گیری یک اتاق عمل مجهز با تجهیزات ساخت داخل فراهم می‌کنند.

در این نمایشگاه علاوه بر اتاق عمل تماماً ساخت ایران از تجهیزات پزشکی دیگری همچون تجهیزات مراقبت‌های ویژه، تجهیزات کمک تنفسی، دستگاه همودیالیز، دستگاه الکتروکاردیوگراف و شتاب دهنده خطی پزشکی به نمایش درآمده‌اند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا