فناوری های نوین

حمایت متوازن از زیست بوم دانش‌بنیان/ تشویق شرکت‌ها برای آینده



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری جایزه ملی فناوری نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) که امروز ۵ شهریور در محل معاونت برگزار شد، روز داروساز را تبریک اظهار کرد: امروز در کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که وجود دارد دانشمندانی در آزمایشگاه و شرکت‌ها با تولید داروهای مورد نیاز کشور فضا را طوری رقم زدند که تحریم‌ها خیلی احساس نشود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات جدی که در معاونت علمی در این دوره دنبال می‌شود، توازن و تناسب حمایت‌های معاونت علمی است، افزود: همه برنامه‌های معاونت علمی از جمله رویانو، نکست، برنامه‌های معاونت در حوزه تعاملات خارجی، نظام جدید ارزیابی و … یک هدف اصلی دارد و آن اینکه در زیست بوم دانش‌بنیان باید حمایت متوازن داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: این حمایت‌ها در دو بخش نخست از لحاظ ابعاد و اندازه شرکت‌ها و دیگری براساس زمان انجام می‌شود. شرکت‌ها به لحاظ ابعادی به سه دسته نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند. یک بخش حمایت‌ها براساس زمان این است که حمایت‌هایی که تا امروز اتفاق افتاده، شامل چه مواردی بوده است و شرکت‌ها در گذشته با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اند. یک بخش نیز، زمان حال است و اینکه شرکت امروز در چه وضعیتی قرار دارد و اینکه چه تسهیلات و چه امکاناتی به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص بدهیم تا آنها رشد کنند.

دهقانی ضمن تاکید بر اینکه ما نباید از آینده شرکت‌ها غافل شویم، خاطرنشان کرد: امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایی هستیم که از ۲۰ تا ۳۰ سال گذشته آغاز شده است. امروز اگر کشوری می‌خواهیم که در علم و فناوری الگو وسرمشق باشد و فناوری در زندگی مردم نفوذ کند، باید به فکر آینده بود و برای آن برنامه داشت.

وی در ادامه هدف از برگزاری رویداد جایزه ملی فناوری نکست تشویق شرکت‌ها برای آینده عنوان کرد و گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در قالب یک برنامه ملی برنامه‌ریزی و برای آینده شرکت‌هایی که پیشران هستند، فکر کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پایان گفت: برنامه جایزه ملی نکست به دنبال این است که شرکت‌های پیشران با کمک هزینه‌های پژوهانه معاونت علمی، به محصول و فناوری چند سال آینده خود فکر کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا