فناوری اطلاعات

نحوه فعال‌سازی قابلیت اینترکانکشن در پیام رسان‌های داخلی



کاربرانی که قصد دارند از طریق قابلیت اینترکانکشن با مخاطبان خود در ارتباط باشند، لازم است با رعایت چند نکته ساده این قابلیت را فعال کنند.

به گزارش ایسنا، اتصال داخلی میان پیام‌رسان‌ها (اینترکانکشن) یا MXP به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدا یک پیام‌رسان ایرانی به سایر سکوهای مشابه بومی است که پس از چندین ماه انتظار در نهایت شنبه دوم اردیبهشت ماه اعلام شد چهار پیام رسان داخلی، بله، ایتا، گپ و ایتا به یکدیگر متصل شدند.

درباره چگونگی عملکرد این سرویس گفته شده که این کار با دو روش کلی برای پیاده‌سازی ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌ها یا mxp وجود دارد. روش خودکار که در این شیوه سرور mxp به طور خودکار مطلوب‌ترین مقصد برای ارسال پیام را انتخاب می‌کند.

اما در روش دستی هم فرستنده پیام ابتدا از سکوهایی که گیرنده پیامش در آن‌ها عضویت دارد، آگاه خواهد شد، سپس مسیر ارسال پیام را به مبل خود انتخاب خواهد کرد و گفت‌وگو در پیام‌رسان انتخابی فرستنده انجام خواهد شد. آنگونه که مسئولان مربوطه گفته‌اند فاز اول این طرح ارسال متن و فایل است و تکمیل کانال و گروه در فازهای بعدی قرار دارد. درحال حاضر چهار پیام‌رسان در این زمینه پیشتاز هستند و مقرر شد پس از به روزرسانی جدید این قابلیت با پیش فرض غیر فعال بر روی پیام‌رسان‌ها اضافه شود؛ در واقع این قابلیت به این گونه است که زمانی که نسخه جدید پیام‌رسان‌ها منتشر شود، در پیام‌رسان‌ها بصورت غیرفعال وجود خواهد داشت. حال با گذشت چندین ماه، اعلام شد این قابلیت بر روی پیام رسان های داخلی ایجاد شده است.

نحوه فعال سازی قابلیت اینترکانکشن

کاربرانی که قصد دارند از این امکان استفاده کنند لازم است در ابتدا پیام رسان خود را به آخرین نسخه به روزرسانی کنند، سپس به قسمت تنظیمات و بعد حریم خصوصی مراجعه کنند و گزینه ارتباط با سایر پیام رسان‌ها را فعال کنند. پس از این مرحله لازم است به بخش مخاطبان مراجعه و پس از به روزرسانی، مخاطب مورد نظر خود را انتخاب و سپس به آن پیام دهند. لازم به ذکر است برای برقراری ارتباطات با دیگران، مخاطبان شما هم حتما باید این قابلیت را بر روی پیام رسان‌های خود فعال کرده باشند.

بنابراین شخصی که مثال شخصی که از برنامه پیام رسان داخلی “بله” استفاده می‌کند، می‌تواند به واسطه همان پیام‌رسان به کاربری که عضو پلتفرم فارسی دیگری همچون “ایتا” است پیام ارسال کند و یا کسی که در سکوی”ایتا” عضو است به کاربرانی که از سایر پیام رسان ها همچون گپ و آی گپ استفاده می‌کنند پیغام ارسال کند.

پیش از این عیسی زارع‌پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اتصال پیام‌رسان‌های داخلی را از ضرورت‌ها و الزامات شبکه‌های اجتماعی داخلی دانست و گفته بود با نصب یک پیام‌رسان داخلی می‌توان با سایر پلت‌فرم‌های داخلی ارتباط برقرار کرد همین مسئله‌ منجر به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی خواهد شد.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا