اخبار سایت

اپل‌واچ باز هم ناجی زندگی انسان شد


دو مرد پس از اینکه از طریق اپل‌واچ به بیماری قلبی خود پی برده و با مراجعه فوری به بیمارستان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند، در ایمیلی به مدیرعامل کمپانی اپل از او قدردانی کردند که در عین غافلگیری با پاسخ سریع و مستقیم از او مواجه شدند.

بار اول نیست که خبری از نجات جان یک بیمار قلبی در اثر هشدارهای اپل‌واچ می‌شنویم. در چند سال گذشته و پس از رونمایی از اپل‌واچ، تعداد زیادی از کاربران این محصول جان خود را مدیون اپل هستند. در حقیقت، قابلیت‌های نظارت بر سلامت این ساعت مانند تشخیص سقوط، تشخیص تصادف رانندگی و پایش سلامت قلب، بارها به تشخیص بیماری‌های جدی و حتی نجات جان افراد منجر شده است.

اما در روزهای گذشته دو نفر از کاربران که داستانی نسبتا مشابه را تجربه کردند پس از ایمیل تشکری که برای مدیرعامل اپل فرستادند، از سوی تیم کوک غافلگیر شدند.

در گزارشی که نشریه kake منتشر کرده آمده است: اپل واچ به مایکل گالگوس ساکن شهر ویچیتا در ایالت کانزاس، اطلاع داد که ضربان قلبش هنگام خواب به طرز خطرناکی کاهش یافته است. به لطف ویژگی Family Sharing، این اعلان با پسرش نیک نیز به اشتراک گذاشته شد؛ نیک سپس پدرش را با عجله به اورژانس رساند و در آنجا تشخیص داده شد که مایکل به ضربان‌ساز نیاز دارد.

گالگوس گفت: من خیلی خوش‌شانس بودم که این ساعت را پسرم برای من خرید. بیماری من بدون این ساعت هرگز تشخیص داده نمی‌شد و احتمال مرگ وجود داشت. 

 

پزشکان به مایکل گفته بودند که او بدون مداخله‌ فوری پزشکی جانش را از دست می‌داد.

نیک پسر گالگوس پس از این ماجرا برای ابراز قدردانی، به تیم کوک، مدیرعامل اپل، ایمیل زد و تیم در کمال ناباوری در عرض کم‌تر از ۲ ساعت به او پاسخ داد: «خوشحالم که پدرتان درمان مورد نیاز را دریافت کرد. خیلی ممنون که داستان او را با ما به اشتراک گذاشتید.»

در اتفاقی مشابه نیز کریستوفر اوکلی، استاد دانشگاه کارولینای شمالی، عنوان کرد که اپل‌واچ جانش را پس از یک حمله قلبی جزئی نجات داده است.

در شب حادثه، ساعت هوشمند اوکلی ضربان قلب او را بین ۱۲۱ تا ۱۵۱ ضربه‌دردقیقه نشان می‌داد؛ با اینکه وقتی کریستوفر به پزشک مراجعه کرد ضربان قلبش تثبیت شده بود؛ اما داده‌های ثبت شده اپل گ‌واچ ریتم غیر طبیعی قلب را نشان می‌دادند که این شواهد برای پزشکان کافی بود تا یک عمل جراحی بای‌پس دوگانه اورژانسی را روی کریستوفر ۶۱ ساله انجام دهند. 

اوکلی نیز پس از گذشت ۲ سال از این اتفاق، در ایمیلی به تیم کوک، درباره چگونگی نجات جانش توسط اپل‌واچ گفت و مراتب قدردانی را به‌جا آورد.»

این‌بار نیز تیم به سرعت پاسخ داد: «ممنون که داستان‌تان را با ما به اشتراک گذاشتید، خیلی خوشحالم که درمان لازم را دریافت کردید.»

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا