اخبار سایت

خدمت‌رسانی ایرانسل به بیش از دو میلیون مشترک در ایام اربعین ۱۴۰۲



به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با هدف کمک به هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران میلیونی این آیین در کشور عراق و نیز در نقاط مرزی، اقدام‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های توسعه و بهبود زیرساخت‌های ارتباطی، خدمات رومینگ با تعرفه‌های تخفیفی، ارائه بسته‌های رومینگ اینترنت، مکالمه و پیامک با تخفیف استثنایی، خدمت‌رسانی به زائران در موکب اختصاصی مرز باشماق و پشتیبانی از مشترکان با حضور نیروهای مستقر، انجام داده است. مجموع این اقدامات به خدمت‌رسانی به بیش از دو میلیون مشترک ایرانسلی در این ایام منجر شد. با در نظر گرفتن تخفیف‌های استثنایی ارائه شده در بسته‌ها و تعرفه‌های رومینگ، میزان مصرف اینترنت رومینگ مشترکان ایرانسل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد بسیار چشمگیری همراه بود.

ایرانسل با برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی استقبال گسترده مشترکان، از ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲، توسعه زیرساخت‌های شبکه را در دستور کار قرار داد. برقراری لینک مستقیم با شبکه ارتباطی عراق از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت و طی تفاهم‌نامه مشترک با کشور عراق، توسعه ظرفیت با اپراتورها و هاب‌های بین‌المللی، ایجاد پوشش در نقطه صفر مرزی «ریمدان» برای نخستین بار، توسعه ظرفیت انتقال در مراکز ارتباطی استان‌های مرزی، اضافه کردن سایت برای تقویت پوشش رادیویی در استان‌های مرزی، اضافه کردن ۱۶ سایت جدید و به روزرسانی ۳۲ سایت در استان‌های مرزی با هدف تقویت پوشش داخلی و راه‌اندازی ۱۵ سایت سیار در پایانه‌های مرزی، از جمله موارد انجام شده است.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همچنین با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین در کشور عراق، ضمن کاهش تعرفه‌های رومینگ بین‌الملل در کشور عراق، پنج بسته اینترنت رومینگ بین‌الملل و چهار بسته ترکیبی اینترنت، مکالمه و پیامک را ویژه زائران اربعین در کشور عراق معرفی کرد. این بسته‌ها نسبت به سال گذشته، تا ۷۰ درصد تخفیف را برای مشترکان به همراه داشت که مقرون به صرفه بودن آن، موجب رشد چشمگیر مصرف اینترنت، مکالمه و پیامک در این ایام شد.

 

علاوه بر موارد فوق، امسال نیز مانند گذشته، ایرانسل یک بسته‌ اینترنت یک گیگابایتی را به صورت رایگان به مشترکان ارائه کرده بود. این بسته با اعتبار هفت روز، در تمام نقاط کشور قابل فعال‌سازی و در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای تردد زائران منتهی به این مناطق، قابل استفاده بود.

همچنین ایرانسل که یکی از سهامداران اصلی سوپر اپلیکیشن روبیکا است، از طریق سرویس رومینگ خود، خدمات ارتباطی رایگان را برای استفاده از این اپلیکیشن پرمخاطب، در کشور عراق ارائه داد. بر همین اساس و از ابتدای شهریور ۱۴۰۲، تماس صوتی و تصویری، ارسال پیام متنی، صوت و تصویر در پیام‌رسان روبیکا و استفاده از سرویس روبینو، با بهره‌مندی از رومینگ ایرانسل رایگان شد.

ایرانسل با پایش شبانه روزی خدمات رومینگ بین‌الملل خود در ایام اربعین حسینی، همواره سعی در ایجاد بالاترین سطح تجربه کیفیت رومینگ بین‌الملل را برای زائران اربعین حسینی داشت.

نمایندگان ایرانسل، ۱۰ روز قبل از اربعین، با حضور گسترده و شبانه‌روزی به مدت دو هفته در نقاط مرزی داخلی، شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و طول مسیر راهپیمایی و نیز پایانه فرودگاهی امام خمینی (ره)، خدماتی از جمله فروش سیم‌کارت، انجام تنظیمات دیتای تلفن همراه و فعال‌سازی بسته‌های ویژه اربعین، اتصال به شبکه‌های Zain و Asiacell،  افزایش حد اعتبار مشترکان دائمی، تنظیمات رومینگ و برقراری ارتباط رایگان برای زائرانی که به هر علتی قادر به برقراری تماس نبودند را ارائه کردند و با هماهنگی تیم‌های فنی اپراتورهای عراقی، به صورت شبانه‌روزی مشکلات احتمالی مشترکان را بررسی و برطرف کردند.

ایرانسل علاوه‌بر خدمت‌رسانی در نقاط فوق، در مرز باشماق واقع در شهر مریوان، موکب ویژه‌ای را، راه‌اندازی کرد. گروهی از کارمندان ایرانسل به صورت داوطلبانه و شبانه‌روزی در این موکب، علاوه بر فراهم کردن امکان استراحت زائران و ارائه اینترنت رایگان، از آن‌ها با وعده‌های مختلف غذایی و انواع نوشیدنی، پذیرایی کردند و در زمینه‌های مختلف از جمله استفاده هرچه بهتر از خدمات ارتباطی ایرانسل، همراه آن‌ها بودند.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا