اخبار سایت

رولزرویس از گران‌ترین ماشین جهان رونمایی کرد



دراپ‌تیل نتیجه پروژه‌ای چهارساله در زیرمجموعه ماشین‌های سفارشی کارخانه است که ماشین‌های تک را به سفارش مشتری طراحی می‌کند. این زیرمجموعه رولزرویس که نامش کوچ‌بیلد (Coach Build) است، تا کنون یک دستگاه ماشین به نام «سوییپ‌تیل» (Sweep Tail) در سال ۲۰۱۷ و سه دستگاه ماشین به نام «بوت‌تیل» (Boat Tail) در سال ۲۰۲۱ ساخته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، رولزرویس قیمت ماشین‌های سفارشی خود را اعلام نمی‌کند، اما گزارش شد که قیمت بوت‌تیل بیست میلیون پوند (۲۵ میلیون دلار) بود که آن را به گران‌ترین ماشین جهان تبدیل کرد. رسانه‌های خودروسازی می‌گویند قیمت دراپ‌تیل از بوت‌تیل هم گران‌تر است.

رولزوریس برای ساخت دراپ‌تیل به جای استفاده از شاسی مدل‌های موجود، شاسی کاملا جدیدی از فولاد، آلومینیوم و فیبرکربن ساخته است. موتور ماشین دوازده سیلندر با قدرت ۵۹۳ اسب بخار است. رولزرویس می‌گوید در طراحی ماشین از قایق‌های تفریحی الهام گرفته است. برای دراپ‌تیل سقفی از شیشه و فیبرکربن ساخته شده که می‌توان آن را جدا کرد. شیشه سقف با فناوری الکتروکرومیک ساخته شده که با انتخاب راننده مات یا شفاف می‌شود.

 




طراحان رولزرویس می‌گویند هدفشان در طراحی اتاق، ساختن فضایی دنج بوده است. اکثر دکمه‌ها پوشانده شده و داشبورد تا حد امکان ساده طراحی شده است. کیلومتر شمار روبروی راننده آنالوگ است و برای داشبورد هر ماشین، یک ساعت عقربه‌ای به مشهورترین ساعت‌سازهای سوییس سفارش داده شده است. در یکی از چهار ماشین ساعت را می‌توان از داشبورد جدا و به عنوان ساعت مچی استفاده کرد.

سراسر اتاق ماشین با چوب و چرم تزیین شده است. در تزیین یکی از ماشین‌ها که «رز سیاه» نامیده شده، از ۱۶۰۳ قطعه چوب مرغوب استفاده شده است. رولزوریس می‌گوید نصب این چوب‌ها کار بسیار ظریفی بوده و متخصص کارخانه روزی یک ساعت این کار را در سکوت کامل انجام داده است. ساخت لاک‌الکلی که این طرح چوب را حفظ کند، یک سال طول کشیده است.

تورستن مولر، مدیر رولزرویس همزمان با رونمایی از اولین دستگاه دراپ‌تیل گفت: «این ماشین پاسخ به سوالی است که مدت‌ها است پرسیده می‌شود؛ این که آیا یک ماشین می‌تواند اثر هنری هم باشد؟ رونمایی از این ماشین خارق‌العاده جواب مثبت صریحی به این سوال است.»

 

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا