فناوری اطلاعات

قیمت خدمات ابری علی‌بابا نصف شد



شرکت علی‌بابا هولدینگ برای دور کردن کاربران از رقبایی نظیر تنسنت هولدینگز، قیمت خدمات ابری خود را حداکثر ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علی‌بابا و تنسنت برای فراهم کردن نیروی رایانشی مورد نیاز برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی مولد مانند چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI، در رقابت هستند. سخنگوی علی‌بابا اعلام کرد: قیمت محصولات اصلی Aliyun‌ که زیرمجموعه علی‌بابا است، از هفتم ماه مه، بین ۱۵ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این شرکت متعهد است کسب و کار ابری خود که اکنون توسط  دانیل ژانگ، مدیرعامل گروه هدایت می‌شود را گسترش دهد.

مدل هوش مصنوعی Tongyi Qianwen علی‌بابا که اوایل ماه میلادی جاری معرفی شد، با استقبال شرکتهای چینی روبرو شده است. این شرکت بیش از ۲۰۰ هزار درخواست از سوی شرکتهایی در صنایع مختلف نظیر فناوری مالی، الکترونیکس، حمل و نقل، فشن و دامپروری دریافت کرده که مایل هستند به برنامه آزمایشی بتا بپیوندند. این شرکت ارائه دست به دست خدمات ابری و هوش مصنوعی را یک فرمول برنده برای جذب بخش بزرگی از بازار داخلی می‌بیند.

علی‌بابا با رقیبان ابری مانند خدمات ابری مرتبط با دولت که سهم بازارشان را افزایش داده اند، باید مبارزه کند و همزمان با تصمیم برای تجزیه امپراطوری ۲۱۴ میلیارد دلاری خود، رشد خود را تقویت کند. واحد ابری، یکی از بخشهای برخوردار از رشد پرشتاب در علی‌بابا است و گزینه اصلی برای عرضه اولیه عمومی در آینده به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هیجان بالایی که سرمایه گذاران پس از معرفی هوش مصنوعی Tongyi Qianwen علی‌بابا پیدا کرده بودند، دوام نیافت و قیمت سهام این شرکت رشدی که پس از معرفی محصول جدید خود داشت را از دست داد و اکنون باید ثابت کند می تواند افزایش رشدی که انتظار دارد مشاهده کند را محقق کند.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا