فناوری های نوین

هیوندای و کیا آبدارچی رباتیک ساختند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازنیواطلس، این ربات تحویل محموله نه تنها به طور خودکار بسته ها را در ساختمان توزیع می کند بلکه قهوه نیز برای کارمندان می برد.

ربات ارسال محموله جدید ساخت آزمایشگاه رباتیک هیوندای-کیا است و ربطی به ربات انسان نمایی با همین نام که در 2021 رونمایی شد، ندارد بلکه با مدلی که در اواخر 2022 معرفی شد و براساس پلتفرم Plug & Driveهیوندای توسعه یافت بود، مرتبط است. این پلتفرم دارای قابلیت های راندن هوشمند، ترمز کردن وسخت افزار تعلیق در یک واحد ماژولی بود.

هیوندای و کیا آبدارچی رباتیک ساختند

ربات تحویل محموله DAL-e دارای 4 ماژول Plug & Drive با قابلیت ارتقا یافته تعلیق است تا لیوان قهوه افراد صحیح و سالم به دستشان برسد. طبق گزارش ها ربات جدید نسبت به نسخه های پیشین قد کوتاهتری دارد و می تواند تا 16 فنجان قهوه یا تا 10 کیلوگرم بار را حمل کند.

حسگرهای نصب شده روی ربات در ناوبری محیط های پیچیده و شلوغ و همچنین اجتناب از موانع به آن کمک می کنند. همچنین حسگرهای ربات قادر به محاسبه مسیر بهینه برای تحویل سریع محموله ها هستند. حداکثر سرعت ربات 1.2 متر برثانیه است.در کنار این موارد هنگامیکه ربات به مقصد می رسد، دوربین های نصب شده در آن برای شناسایی چهره با هوش مصنوعی فعال می شوند. این دوربین ها با 99.9 درصد دقت هدف را شناسایی می کنند. در این میان درهای بخش حمل بار ربات به طور خودکار باز می شود و به هیچ کلید یا پسوردی نیاز نیست. چراغ های داخل محفظه به فرد کمک می کند سینی داخل مخزن را ببیند.

ربات مذکور برای ارسال محموله ، غذا و نوشیدنی درفضای سرپوشیده یا روباز مناسب است و در نیمه دوم امسال در کره جنوبی رونمایی می شود.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا