دانش و علم

جزییاتی جدید از جذب ۴ هزار نخبه در ۲۰ دستگاه اجرایی



یاسین کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فراخوان جدید بنیاد ملی نخبگان برای جذب حدود ۴ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی گفت: این فراخوان در مقایسه با فراخوان سال گذشته یک تفاوت مهم دارد و آن اینکه در فراخوان جدید کد شغل‌ها مشخص خواهد بود در حالی که سال گذشته افراد در زمان ثبت درخواست خود و بارگذاری رزومه، مشخص نبود برای چه دستگاهی درخواست می‌دهند و فقط برای جذب و استخدام اعلام آمادگی می‌کردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: همچنین در فراخوان جدید برای هر کدشغل، ناظر به سازمان دفترچه شغل تعریف شده است چون ممکن است برخی کدشغل ها شرایط خاص داشته باشد یعنی دستگاه‌ها ممکن است علاوه بر شرایط بنیاد، یک سری شرایط ویژه و خاصی را برای پذیرش افراد داشته باشند که در این دفترچه گنجانده می‌شود.

وی ادامه داد: در فراخوان قبلی بعضاً وقتی فرد به دستگاه معرفی می‌شد، دستگاه مربوطه اعلام می‌کرد با وجود اینکه رزومه فرد معرفی شده قابل قبول است اما ما شرایط ویژه ای داریم و امکان پذیرش نداریم و فرد به سازمان امور اداری و استخدامی برای جایابی مجدد عودت داده می‌شد.

کیخا در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع در فراخوان جدید فرد از همان ابتدا دفترچه اشتغال دستگاه را مشاهده و براساس آن کدشغل را انتخاب خواهد کرد.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علت تعویق در اعلام فراخوان، نهایی کردن دفترچه‌های شغل از سوی ٢٠ دستگاه است و به محض نهایی شدن فراخوان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فراخوان جدید ٢٠ دستگاه اقدام به جذب نخبگان خواهند کرد، گفت: آموزش و پرورش با یک اختلاف معناداری بیشترین کدشغل و بیشترین سهم را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموختگان دانشگاه‌های خاصی صرفاً مشمول تسهیلات جذب در دستگاه‌های اجرایی هستند؟ گفت: خیر تنها ملاک بنیاد ملی نخبگان برگزیده شدن فرد براساس مصوبه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناورانه، مهارتی و سایر فعالیت‌ها است.

کیخا در ادامه تاکید کرد که تمام دانش اموختگان دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و غیردولتی امکان ثبت درخواست را دارند و در صورت برگزیده شدن از تسهیلات بهره مندخواهند شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا