اخبار سایت

کارمند ۲۰ ساله‌ گوگل که با روزی یک ساعت کار ۷.۵ میلیارد درآمد دارد!



اطلاعات بدست آمده از میزان درآمد کارمندان کمپانی گوگل نشان می‌دهد که دستمزد پایه مهندسان نرم‌افزار فعال در این کمپانی، ۷۱۸ هزار دلار در طول سال است که به گفته برخی از آن‌ها این حقوق تنها برای ۵ ساعت کار در روز است.

اما مجله فورچون در مصاحبه جالبی که با یک جوان ۲۰ ساله از مهندسین نرم‌افزار گوگل انجام داد به اطلاعات جذابی دست یافت.

این کارمند جوان که دِوِن نام دارد مدعی شده که با یک ساعت کار در روز، ۱۵۰ هزار دلار معادل ۷.۵ میلیارد تومان در سال از گوگل دریافت می‌کند.

این در حالیست که دون برای همان یک ساعت کار هم به خود سخت نمی‌گیرد و ساعت ۹ از خواب بیدار شده، پس از استحمام و صبحانه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ مشغول کار می‌شود و پس از آن به استارت‌آپ شخصی‌اش می‌رسد.

دون که برای حفاظت از موقعیت شغلی او در گوگل با نام مستعار در مجله فورچون معرفی می‌شود، معتقد است سخت کار کردن و مانند دیگر همکارانش تا دیروقت بیدار ماندن برای انجام کارهای گوگل نتیجه‌ای ندارد و در جایگاه شغلی آن‌ها اثرگذار نیست.

دون به مجله فورچون گفت که هیچ‌کس در داخل گوگل به کار کوتاه‌مدت او که دورکاری به حساب می‌آید شک نکرده است. او، قبل از جایگاه شغلی فعلی‌اش، زمانی که به‌عنوان کارآموز در گوگل حضور داشت، «کمتر از دو ساعت در روز» کار می‌کرد و به‌راحتی به مسافرت می‌رفت. دون به فورچون گفت: «اگر می‌خواستم ساعات طولانی کار کنم، وارد یک استارتاپ می‌شدم.»

در کمپانی‌های بزرگی نظیر گوگل یا متا، از این دست کارمندان بسیار زیاد است. خصوصا پس از آغاز همه‌گیری کرونا و اجرایی کردن ایده دورکاری کارمندان، که باعث استخدام تعداد زیادی کارمند شد که هیچ‌کدام به اندازه‌ لازم کار نمی‌کردند و حقوق بالا نیز دریافت می‌کردند.

البته پس از پایان همه‌گیری تعدادی از این کارمندان بیهوده و بیکار تعدیل شدند اما این اتفاق، تعادل بین کار و زندگی را به‌ویژه در نسل زد و جوان جوامع به شدت تغییر داد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا