اخبار سایت

مهم‌ترین شروط برای تمدید پروانه شرکت مخابرات



هفته گذشته بود که نامه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر عدم تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران در فضای مجازی منتشر شد؛ طبق این نامه که به امضای رئیس رگولاتوری هم رسیده بود، این سازمان درخواست شرکت مخابرات را برای تمدید اعتبار ارائه خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها را رد کرده بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، علت این اقدام هم عدم انجام مفاد مصوبات کمیسیون و تعهدات پروانه یادشده اعم از ارائه به‌روز تلفن و دیتا در شهرها، اجرای مصوبه بیت‌استریم، تفکیک ترافیک، خروج از PCM و شکایت ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ عنوان شده است.

بنابراین از مخابرات خواسته شد تا با قیمت کارشناسی، ظرفیت ایجادشده و تجهیزات مربوطه را به ارائه‌کننده خدمات مخابراتی جایگزین که از سوی سازمان تنظیم مقررات معرفی می‌شود، منتقل کند. در مقابل شرکت مخابرات ایران در واکنش به این اقدام پس از مدت اندکی اعلام کرد با توجه به نامه ارسالی از سوی رگولاتوری در خصوص پروانه شرکت مخابرات، در محتوای نامه و موارد اشاره شده خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های مستدل و مستند شرکت مخابرات قطعا مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد.

این شرکت تأکید کرد با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد. اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اخیرا در این‌باره گفت که شرکت مخابرات بر اساس پروانه و الحاقیه‌هایی که در پروانه خود دارد، تعهداتی را برای افزایش کیفیت شبکه، حل مشکل لایه انتقال شبکه داشته است که متأسفانه در سال‌های گذشته سرمایه گذاری‌های لازم برای توسعه توسط این شرکت انجام نشده است.

 وی افزود: ما در مدت دو سال هم که از عمر دولت سیزدهم می گذرد، حداکثر حمایت را از شرکت مخابرات کرده‌ایم که بتواند خود را نو سازی کند اما متأسفانه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند. اگر شرکت مخابرات به تعهدات خود که افزایش کیفیت شبکه است عمل نکند، طبیعتا ما حافظ منافع مردم هستیم و دلیلی برای تمدید پروانه مشاهده نمی‌کنیم.

زارع پور تأکید کرد: فرصتی به این شرکت داده شده چون تا پایان این ماه پروانه شرکت مخابرات منقضی می‌شود بنابراین باید با شرایط جدید خود را تطبیق دهد. در حال حاضر پروژه و محوری ما طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست و هشت اپراتور کار را شروع کرده اما شرکت مخابرات هنور اقدامی انجام نداده است.  

طبق گفته وزیر ارتباطات اگر شرکت مخابرات تضمین‌های لازم  برای ارتقای کیفیت خود و بهبود خدمات رسانی به مردم را بدهد ما هم کاملا آماده هستیم در قالب پروانه جدید، به آن پروانه دهیم.

همچنین امیر محمد زاده لاجوردی-رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در جدیدترین اظهاراتش درباره تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران گفت: اینکه چرا این نامه نوشته شده در متن آن کاملا مشخص است ولی زمانی که این نامه ارسال شد سه روز بعد مخابرات درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه کرد. وی ادامه داد: درباره همه موارد گفته شده در نامه مانند تبدیل وضعیت ایثارگران و مطالبات بازنشستگان و پروژه فیبرنوری منازل کسب و کارها تا ۲۷ تیر فرصت دادیم تا وضعیت پروانه را مشخص کند و درحال حاضر توافق شده و شبانه روزی وقت میگذارند و امیدواریم تا ۲۷ تیرماه الحاقیه آن را ارایه کنیم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا