اخبار سایت

نشستن طولانی شما را می‌کشد




صدها میلیون نفر در جهان روزانه به محل کار خود می‌روند، پشت میز می‌نشینند و عصرها نیز در خانه روی مبل استراحت می‌کنند و تلویزیون تماشا می‌‌کنند. خیلی از آنها به این موضوع فکر نمی‌کنند که چند ساعت نشسته‌اند و این وضعیت تا چه اندازه برای سلامتی آن‌ها ضرر دارد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، به‌گفته یکی از استادان پزشکی دانشگاه هاروارد، برخی از همکاران او نشستن را «سیگار کشیدن نو» نامیده‌اند. نشستن طولانی خطر مرگ را افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز شماری از بیماری‌ها از جمله آلزایمر، دیابت نوع دوم، افسردگی، استرس و لخته خون در عروق پا است.

یافته‌های نشریه «ورزش و سلامت» در آمریکا نشان می‌دهد بزرگسالان به‌طور متوسط ۹ ساعت از زمان بیداری خود نشسته‌اند.

بر اساس داده‌های یک تحقیق دانشگاهی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، تقریبا نیمی از زندگی یک فرد معمولی، در وضعیت کم‌تحریکی سپری می‌شود.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۷، بر روی هشت هزار داوطلب، انجام شد نشان می‌دهد ارتباط معناداری میان نشستن‌ طولانی‌مدت با خطر مرگ‌زودهنگام وجود دارد.

بر پایه یافته‌های این تحقیق، شرکت‌کنندگانی که بیش از ۱۳ ساعت در روز می‌نشستند، ۲۰۰ درصد بیش از کسانی که ۱۱ ساعت در وضعیت نشسته‌‌اند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

علاوه بر مجموع ساعت‌های که فرد در وضعیت نشسته قرار دارد، فواصل زمانی خارج شدن از حالت نشسته نیز اهمیت دارد. برای مثال آنهایی که مدت هر بار نشستن را به نیم ساعت محدود می‌کنند کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

بر اساس یافته‌های مطالعات انجام شده، افرادی که به‌طور معمول، بیش از ۹۰ دقیقه یک‌سره می‌نشینند، دو برابر کسانی که مدت نشستن خود را به ۹۰ دقیقه محدود کرده‌اند، دچار مرگ زود‌هنگام یا مرگ بدون علت مشخص می‌شوند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا