دانش و علم

حل ۲۷ کلان مساله کشور با همفکری نخبگان



یاسین کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح استفاده از نظرات نخبگان در کمیسیون‌های هشت گانه دولت اظهار کرد: ۲۷ کلان مساله در کمیسیون‌های هشت گانه دولت وجود دارد و از ما خواسته شده که حول این چالش‌ها از نظرات نخبگان و برای تصمیم سازی در وزارتخانه استفاده شود.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه هیأت‌های اندیشه‌ورز ذیل معاونت سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان به منظور پاسخ نخبگانی برای حل مسائل کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هیأت‌های اندیشه ورز بنیاد متشکل از دو گروه است؛ نخست خبرگان دستگاه‌های مورد نظر که چالش‌ها به آن دستگاه مربوط است و گروه دوم نخبگان صاحب فکر هستند که با اعلام و ارجاع چالش و پروژه‌های مد نظر به این هیأت، یک گزارش سیاستی تهیه و به کمیسیون‌های دولت ارسال می‌شود. در واقع این هیأت‌ها می‌توانند به عنوان لایه تصمیم‌سازی برای دولت فعالیت کنند.

کیخا همچنین بر همفکری نخبگان در کلان پروژه‌های کشور تاکید کرد و گفت: موضوع سیستمی، پیچیده و میان رشته‌ای است و اگر قرار باشد این موضوعات حل شود بیشترین توان در حل این مسائل را جامعه نخبگانی دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما می‌خواهیم حول زیرسیستم‌های کلان پروژه‌ها نخبگانی که صاحب توانمندی هستند را دعوت به حل مساله کنیم و ذیل آن کلان پروژه، ریز مسائلی را ایجاد خواهیم کرد و در قالب یک کار کلان، نخبگان را مشارکت خواهیم داد تا ان شاءالله خروجی درخشانی برای کشور داشته باشند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا