فناوری اطلاعات

موفقیت موشک هندی‌ در پرتاب ماهواره



یک موشک پرتابگر ماهواره قطبی هندی، دو ماهواره سنگاپوری را از مرکز فضایی ساتیش داوان به مدار زمین پرتاب کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتابگر ماهواره قطبی (PSLV) هند، حامل یک ماهواره رصدی زمین و یک ماهواره مجهز به نمایشگر فناوری ارتباطی متعلق به سنگاپور، از مرکز فضایی ساتیش داوان هند روز شنبه ساعت ۴:۴۹ بامداد به وقت شرقی هند (۰۸۴۹ به وقت گرینویچ) به فضا پرتاب شد و حدود ۲۰ دقیقه بعد، موشک طبق برنامه، دو محموله را مستقر کرد.

مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) در توییتر اعلام کردند: پرتابگر ماهواره قطبی (PSLV) در یک ماموریت موفقیت‌آمیز، ماهواره‌های TeLEOS-۲ و LUMELITE-۴ را دقیقاً در مدار دایره‌ای در فاصله ۵۸۶ کیلومتری (۳۶۴ مایلی) قرار داد.

محموله اصلی پرتابگر ماهواره قطبی ۱۴۵ فوتی (۴۴ متری) TeLEOS-۲ یک ماهواره رصد زمین بود که داده‌های تصویری را برای دولت سنگاپور جمع آوری می‌کند. این ماهواره، سیاره ما را با استفاده از رادار دیافراگم مصنوعی مطالعه خواهد کرد که می‌تواند از میان ابرها نگاه و در شب و همچنین در روز کار کند.

ماهواره‌ LUMELITE-۴ یک نمایشگر ارتباطی ۳۵ پوندی (۱۶ کیلوگرمی) است که توسط دانشگاه ملی سنگاپور و آژانس علم، فناوری و تحقیقات این کشور توسعه یافته است.

مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کردند که هدف ماهواره‌  LUMELITE-۴ نشان دادن یک سیستم تبادل داده جدید است که برای افزایش ایمنی ناوبری الکترونیکی دریانوردی سنگاپور و سودمندی جامعه جهانی کشتیرانی طراحی شده است. 

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا