اخبار سایت

آغاز عرضه خودروی سایبرتراک تسلا با قیمت پایه ۶۰ هزار و ۹۹۰ دلار



تسلا، روز پنجشنبه، عرضه مدل جدید خودروهای برقی خود با عنوان «سایبرتراک» را به مشتریان آغاز کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ایلان ماسک، مدیرعامل و مالک تسلا، در مراسم آغاز عرضه سایبرتراک در ساختمان مرکزی این شرکت در آستین تگزاس، گفت: «این‌که محصولی در ابتدا غیرممکن می‌نمود و کارشناسان فکر می‌‌کردند هیچ وقت ساخته نمی‌شود، به تولید برسد، بسیار نادر است.»

بنابر اعلام وب‌سایت تسلا، قیمت مدل پایه و دیفرانسیل عقب این وانت تمام الکتریکی عجیب که بیشتر انسان را یاد فیلم‌هایی چون «مکس دیوانه» یا «بلید رانر» می‌اندازد، در ایالات متحده از ۶۰ هزار و ۹۹۰ دلار شروع می‌شود.

این مدل با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حدود ۶.۵ ثانیه‌، با یک بار شارژ می‌تواند ۴۰۰ کیلومتر را طی کند و از سال ۲۰۲۵ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

 قیمت مدل دو دیفرانسیل سایبرتراک از ۷۹ هزار و ۹۹۰ دلار شروع می‌شود. این مدل که از سال آینده در دسترس مشتریان است، با یک‌بار شارژ ۵۵۰ کیلومتر را می‌پیماید و سرعت آن تقریبا در ۴.۲ ثانیه، از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حداکثر سرعت این مدل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

اما قیمت بالاترین مدل این خودرو که «سایبر بیست» نام دارد، از ۹۹ هزار و ۹۹۰ دلار شروع می‌شود. این مدل ۸۴۵ اسب بخار قدرت دارد و سرعت آن در حدود ۲.۶ ثانیه، از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حداکثر سرعت سایبر بیست ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است و با یک‌بار شارژ باتری، ۵۱۵ کیلومتر را طی می‌کند. این مدل نیز از سال آینده در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

اگرچه تحلیلگران سایبرتراک را در مقایسه با دیگر محصولات تسلا پروژه‌ای پرخطر ارزیابی کردند، اما ماسک این پروژه را بهترین اتفاق شرکت می‌داند و می‌گوید: «در نهایت، آینده به ظاهر آینده در‌می‌آید.»

ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱، قیمت این خودرو را ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار تعیین کرده بود، اما قیمت کنونی تقریبا ۵۰ درصد از قیمت اولیه بیشتر است.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا