اخبار سایت

پنج قابلیت برتر جدید iOS 17


در حالی که در حال حاضر بیانیه‌های نرم‌افزاری اپل هر کدام به شکلی تحت‌الشعاع عرضه Vision Pro منتشر شده‌اند، اما نباید فراموش کرد برخی تغییرات مفید نیز با iOS 17 در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

در این مطلب ایتنا به نقل از مک‌رومرز مروری کوتاه خواهیم داشت بر برخی از قابلیت‌های مورد انتظار در iOS 17 که قرار است در پاییز امسال عرضه شود.

 

1) پست‌صوتی زنده (Live Voicemail) – پست صوتی یکی از قابلیت‌هایی است که برخی از کاربران حتی از وجود آن نیز بی‌اطلاع هستند . با iOS 17، وقتی شخصی تماس می‌گیرد و یک پست صوتی می‌گذارد، می‌توانید رونوشت آن را به صورت زنده بر روی صفحه قفل مشاهده کنید. اگر وی چیز قابل توجهی برای گفتن دارند، می‌توانید همان لحظه وارد تماس تلفی مستقیم با او شوید.

 

2) استندبای – استندبای شبیه حالت Nightstand برای اپل واچ است. هنگامی که تلفن خود را در جهت افقی روی شارژر قرار می‌دهید، این قابلیت به صورت تمام‌صفحه روی نمایشگر عمل می‌کند به صورتی که اطلاعاتی مانند تقویم، ساعت، جزئیات آب و هوا و حتی فعالیت‌های زنده نمایش داده شود. این قابلیت با نمایشگر همیشه‌روشن آیفون 14 پرو بهترین تطابق را دارد، اما برای فعال شدن آن در آیفون‌های قدیمی‌تر باید نمایشگر را لمس کنید.

 

3) ویجتهای تعاملی – ویجت‌های روی صفحه‌اصلی و صفحه‌قفل تعاملی می‌شوند، که آنها را بسیار مفیدتر می‌کند. می‌توانید «یادآور‌ها» را خاموش کنید، پخش موسیقی را کنترل کنید، دستگاه‌های HomeKit و موارد دیگر را بدون نیاز به باز کردن برنامه فعال کنید.

 

پنج قابلیت برتر جدید iOS 17




4) به‌روزرسانی‌های صفحه‌کلید – قابلیت تصحیح اتوماتیک از یک مدل یادگیری ماشینی جدید استفاده می‌کند که بهتر می‌تواند آنچه را که می‌خواهید بگویید پیش‌بینی کند. فقط با ضربه زدن روی کلید فاصله می‌توانید کلمات را سریع‌تر کامل کنید و در برخی موارد کل جملات را پر کنید. در نسخه جدید، وقتی کلمه‌ای تصحیح می‌شود زیر آن خط کشیده می‌شود و اگر تصحیح خودکار اشتباه کرد می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا به کلمه اصلی که تایپ کرده‌اید برگردید.

5) فیس‌تایم در اپل تی‌وی – اگر تا به حال صفحه نمایش بزرگ‌تری برای فیس‌تایم می‌خواستید بخت به شما رو آورده است، زیرا با iOS 17 و tvOS 17، می‌توانید از فیس‌تایم در Apple TV استفاده کنید. با دوربین Continuity، می‌توانید با استفاده از دوربین آیفون برای فیس‌تایم، آیفون خود را به اپل تی‌وی متصل کنید تا تصویر در صفحه بزرگتر تلویزیون نمایش داده شود. همه قابلیت‌های معمول فیس‌تایم (مانند سنتر استیج) در این حالت نیز کار می‌کنند و ساختاری عالی برای تماس با چند نفر است. فیس‌تایم در اپل تی‌وی با افکت‌های جدید فیس‌تایم کار می‌کند که به شما امکان می‌دهد علامت‌های دل، بالون، پرتوهای لیزر و باران را از طریق اشاره‌ها (جسچرها) فعال کنید.

 

البته قابلیت‌های جدید iOS 17 به همین موارد ختم نمی‌شود. مثلا یک قابلیت جدید قابل‌توجه اپ ژورنال است که به زودی به iOS 17 اضافه می‌شود. این اپ به این خاطر در لیست قرار نگرفت که بخشی از نسخه اولیه iOS 17 نیست. برنامه ژورنال به شما امکان می‌دهد افکار و فعالیت‌های خود را هر روز ثبت کنید و سپس با اعلان‌های ارائه شده توسط اپل به شما الهام‌بخشی می‌شود.

 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا