فناوری اطلاعات

برنامه برای افزایش تعداد دانش بنیانهای حوزه سلول بنیادی



دکترعبدالحسین شاهوردی به خبرنگار مهر درباره برنامه های پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشگاه از ابتدای شروع فعالیت خود برنامه ای را سرلوحه کار خود قرار داد و آن هم استفاده از تحقیقات خود بود. به عنوان مثال تحقیقات مربوط به پزشکی تولید مثل در مرکز خدمات تخصصی رویان و پروژه های مرتبط با سلول بنیادی در مرکز خدمات سلولی درمانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شرکت دانش بنیان، در قالب مرکز رشد رویان در زمینه های ناباروری علوم سلولی و همانند سازی فعالیت می کنند، گفت: این محققان درصدد هستند تا تحقیقات آنها منجر به محصولات با ارزش افزوده بالا شود.

وی با تاکید بر اینکه البته برخی شرکتهای بزرگی که از دل پژوهشگاه بیرون آمده اند توانسته اند محصولات خود را در زمینه خون بند ناف، سلول و … به تولید برسانند، عنوان کرد: همچنین علاوه بر شرکت‌هایی که شکل گرفته اند، هسته های پژوهشی خوبی در رویان تشکیل شده اند که برای درمان سرطان به کار می روند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات محققان پژوهشگاه رویان گفت: مواد یکبار مصرف، تجهیزات محیط کشت، محصولات مرتبط با انتقال جنین و … که جز اقلام وارداتی بوده نیز توسط پژوهشگران این پژوهشگاه تولید شده است.

رئیس پژوهشگاه رویان با تاکید بر اینکه برنامه پژوهشگاه رویان کمک در زمینه تولید مواد و محصولات درمان ناباروری و محیطهای کشت است، خاطر نشان کرد: در واقع رویان سعی دارد اقدامات جدیدی را در زمینه ناباروری ارائه دهد و خدماتی هم به واسطه آنها اجرایی کند.

شاهوردی با اشاره به منویات رهبری درخصوص افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان و برنامه ها در این پژوهشگاه عنوان کرد: برنامه برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان مدنظر داریم اما واقعا سعی می کنیم موضوعات و ایده ها تبدیل به شرکت شوند و در جریان آن یک فعالیت اقتصادی و گردش مالی ایجاد شود تا بتوانند زمینه های کاری زیادی را ایجاد کنند.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: امیدوارم با این ‌نگاه هسته های پژوهشی در قالب ایده، در پژوهشگاه رویان ایجاد شود که در زمینه هایی پیشرو هستند و ما سعی در حمایت از آنها داریم.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا