اخبار سایت

زاکربرگ مجبور به عذرخواهی از خانواده کودکان آسیب‌دیده در فضای مجازی شد


گسترش فناوری‌های ارتباطی و دسترسی هرچه بیشتر به پلتفرم‌های آنلاین باعث شده سوء استفاده جنسی از کودکان در فضای آنلاین افزایش یافته و تبدیل به معضلی روزافزون در آمریکا شده است.
بر اساس گزارش مرکز ملی مسئول کودکان گمشده و استثمار شده در ایالات متحده، مشکلات روزانه سایبری در مورد سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان در 10 سال گذشته ده برابر شده و در سال 2023 به 100000 گزارش روزانه رسیده است.

اخیرا یکی از کمیته‌های سنای آمریکا در پیگیری این بحران، مدیران شرکت‌های فناوری بزرگ را گرد هم آورد تا در حضور جمعی از خانواده‌های قربانیان، زوایای این مشکل را بیشتر روشن کند.
در این جلسه جنجالی، از جمله مدیران شرکت‌های ایکس، TikTok، اسنپ‌چت، دیسکورد و متا حضور داشتند تا به دفاع از شرکت‌های خود در برابر اتهاماتی بپردازند که بدلیل عدم محافظت کافی از کودکان در برابر آسیب‌ها و سوء استفاده‌های موجود بر آنها وارد می‌شود.

در این نشست، سناتور لیندسی گراهام در سخنانی تند خطاب به مارک زاکربرگ مدیرعامل متا گفت: “آقای زاکربرگ! شما خواه ناخواه دستانتان به خون آلوده است!”
این سخنان با استقبال و تشویق خانواده‌های حاضر در جلسه همراه شد که فرزندانشان قربانی دام‌های موجود در بخش‌های تاریک فضای آنلاین شده بودند.
این سناتور همچنین افزود: “فناوری شما موجب مرگ مردم می‌شود!”
 

جمعی از خانواده‌های کودکان قربانی در پلتفرم‌های آنلاین

سپس سناتور جاش هاولی، رئیس جلسه از زاکربرگ خواست که مستقیماً از خانواده‌های حاضر در جلسه عذرخواهی کند. مدیر عامل متا نیز این خواسته را انجام داد.
زاکربرگ خطاب این خانواده‌ها گفت: «این واقعیت دردناکی است و به هیچوجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ به همین دلیل ما ما سرمایه‌گذاری بسیاری در این زمینه انجام داده‌ایم و به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم تا اطمینان یابیم این مشکلات دیکر برای خانواده‌ای تکرار نخواهد شد.»

سناتور گراهام همچنین اذعان کرد که: «علیرغم وجود نکات مثبت در شبکه‌های اجتماعی، اما با قسمت تاریک آن تاکنون برخورد نشده و حالا زمان این برخورد است، زیرا این شبکه‌ها به کابوس مردم آمریکا تبدیل شده‌اند.»

در پاسخ، مدیران عامل تا حد زیادی به برجسته کردن اقداماتی که برای کاهش این مشکلات انجام داده‌اند پرداختند. متا اخیراً اعلام کرد که قصد دارد محتوای نامناسب برای نوجوانان را از دسترس خارج کند، و زاکربرگ 30 ابزاری را که برای محافظت از کودکان و کمک به والدین در دنیای آنلاین ساخته‌اند را برجسته کرد.

در این جلسه همه مدیران اجرایی این پلتفرم‌ها به خانواده‌های قربانیان حاضر تسلیت گفتند، و به تشریح اقداماتی که برای کاهش این بحران انجام داده‌اند پرداختند.

سناتور دیگری از زاکربرگ پرسید که «آیا شما همچنان کودکان را به استفاده بیشتر از پلتفرمتان تشویق می‌کنید؟» زاکربرگ پاسخ داد مایل است این پلتفرم‌ به قدری “مفید و مطمئن” باشند که بخواهند بیشتر از آنها استفاده کنند.

گفتنی است تلاش‌های قانونگذاری در سطح ملی در آمریکا عمدتاً شکست خورده است، اما قانونگذاران ایالتی تاکنون بیش از 100 لایحه را ارائه کرده‌اند که هدف آن تنظیم نحوه تعامل کودکان با رسانه‌های اجتماعی است.
به گفته یک سناتور: “صنعت فناوری به تنهایی مقصر بحران فعلی نیست، ما نیز در کنگره باید اقدامات مناسب را انجام دهیم.”
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا